oskmar

Direktlänk till inlägg 24 juli 2021

Juli 2021 07 24 varmare

Av Elsa Mårtenzon - 24 juli 2021 16:29

 

En del av nybygget i Nybäcken...

 

 

 

I morse när jag drog upp rullgardinen låg sjön som en spegel framför mig.

Äntligen hade blåsten vikit undan!

Det var så ett bra tag men sen smög den sig på igen. Molnen täckte himlen då på morron, men solen smög sig fram så småningom.

Det har varit betydligt varmare i dag, nu när klockan är 17.30 är det 21,5 grader varmt i skuggan.

 

OBS, fortsättning följer, nu är jag bortbjuden på middag. Återkommer!

 

Hemma igen när klockan är 21.15 och mätt och belåten. Maten var supergod och sällskapet var trevligt, en bra lördagkväll med andra ord.

Jag trodde att det var bara jag som var bjuden och så skulle Michael komma, men det visade sig att det var två till som kom och det var Nybäcksbor, som jag träffat tidigare i dag.

De är kvar men jag åkte hem, jag måste ju ha en kväll hemma också som regel, ju senare jag kommer hem desto senare får jag göra kväll. Och ju tidigare vaknar jag på morron, så har jag alltid varit.

Klockan var halv ett i natt när jag gick till sängs, det blir kanske tidigare i natt, nån halvtimme.

 

Jag följde med Jan Peter idag till Nybäcken, han skulle hämta sin båt där som Mikael lånat tidigare i sommar.

Då var vi ner till de allra senaste nybyggarna där och jag gapade stort.

Där hade det verkligen jobbats. Jag har inte tidigare varit ner på det stället, men från vägen har jag sett en grön barack, som jag tror att Vägverket ägt en gång i tiden.

Han som bodde i den och hade den som fritidshus gick ur tiden för ett par år sedan och sterbhuset sålde stället till de nuvarande ägarna.

Den gröna baracken är flyttad ur åsynen och där har byggts av de nya ägarna och nu är det ett riktigt pangställe.

De har gjort såå fint där och bygger fortfarande för fullt.

Läget och utsikten från deras altan var fantastisk, när vi var dit i dag låg sjön blickstilla och det var så vackert så jag skulle kunnat sitta där hur länge som helst.

Tommy heter han som bygger där och han verkar verkligen tycka att det är kul att göra i ordning stället, Han bygger och hon räknar ut hur de ska göra, det tyckte han var en utmärkt arbetsfördelning.

Jag trodde att de var från Umeåtrakten, men de har en betydligt längre väg till sitt kalasställe i Nybäcken, de bor nämligen i Uppsalatrakten.

Snart hade de pension på heltid båda och då skulle de vara mycket mer i Nybäcken, de stortrivs där sa de båda.

 

Dagens namn är: Kristina och Kerstin, grattis till er!

 

Ha en fortsatt fin lördagkväll, vi ses och hej då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards