oskmar

Direktlänk till inlägg 18 september 2021

September 2021 09 18 grå himmel

Av Elsa Mårtenzon - 18 september 2021 17:32

 

Det är grannt med höstfärger!

 

  

 

 Himlen har varit helgrå även i dag, men det har varit bra arbetsväder, både ute och inne. Omkring 8-9 grader varmt har det varit under dagen.

Just nu är det 7,8 grader varmt och vinden kommer från sydost och är ganska måttlig.

 

I dag har kyrkovalet diskuterats på både radion och TV:n, eftersom kyrkovalet går av stapeln i morron.

Det är många olika grupperingar som bildats för att propagera för kyrkovalet.

Det värsta är väl ändå att "Alternativ för Sverige" är en av grupperingarna.

De annonserar nu inför kyrkovalet på Facebook att, Förintelsen är påhittad, en lögn. En ren konspirationsteori som de kör med och vill vinna röster på. Jag hoppas att folk tar reda på vilka de är innan de överväger att lägga sin röst på dem.

De är en grupp som bröts sig ur Sverigedemokraterna för ett antal år sedan. SD anstränger sig nu för att bli rumsrena inför nästa hösts val, för att bli så mycket lika M och KD som möjligt, eller om det är tvärtom, och därmed betraktas som regeringdugliga.

 

I dag har Tim varit hit, som hastigast. Han hade inte tid med mig minsann, han och Jan Peter skulle till Nybäcken och plöja upp ett "pärland".

De hade med sig matsäck och den kom de in och åt upp, sedan körde de till Nybäcken. Nu finns det ett pärland i Nybäcken nästa vår, jag undrar hur länge det var sedan det förra? Det kördes nog upp med häst och hästplog då skulle jag tro. Jag hoppas att inte tranorna hittar det när våren kommer!

 

Dagens namn är: Orvar, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses och hej då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards