oskmar

Direktlänk till inlägg 1 juli 2021

2021 07 01 sommarväder

Av Elsa Mårtenzon - 1 juli 2021 16:50

 

En härlig sommardag!

 

 

 

Om det är vindstilla sitter vallmoblommorna längre på sin stängel...

 

Och över allthopa lyser moder soool!  

 

Den här dagen har varit sagolikt vacker, inte ett moln så långt ögat nått och sjön alldeles blank, medan holmarna speglade sig på vattenytan. 

Det kan knappast bli bättre.

Just nu är det 22,5 grader varmt i skuggan och mera behöver det inte bli, om jag fick bestämma. Sjön ligger fortfarande blank och stilla och inga moln.

 

Vi får vara glada att det inte är som i Kanada där de igår hade 49,5 grader varmt. Så fruktansvärt!

Och forskarna säger att så där kan vi få det i framtiden av och till på grund av klimatförändringarna.

Bäva månde folket!

 

Ja, det var inte så gesvingt som de trodde, de fyras gäng.

Och 175 är fortfarande mer än 174, hur de än bjuder ut sig.

Nu har bollen gått vidare till Löfven och han ska sondera och vara klar till måndag.

Det är för många politiska partier i Sverige nu, det verkar nära nu att tre högerpartier kan slå ihop sina påsar och bli ett, eller?

 

Men hur ska det nu gå för Sverige, enligt SD? När det inte var så självklart som de trodde efter att de avsatt statsministern?

Enligt dem och deras kompisar står Sverige vid stupet till avgrunden nu.

Nu får vi se hur läget blir på måndag?


Det kanske till och med gått att överleva för både folket och landet Sverige att invänta det ordinarie valet om ett år. Jag tror att vi står pall till dess, åtminstone lider då inte jag någon nöd i dagens läge.

Det verkar vara en onödig handling som bara kostar tid och pengar.

 

Dagens namn är: Aron och Mirjam, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt fin och solig kväll, åtminstone är det så i Bellvik. Vi ses och hej då!

 

(Jag hoppas jag har gjort mindre slarvfel ikväll, helst inte som igår)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 2 juli 17:46

  Det ser lite hotande ut för mera regn.       I dag har det varit grått hela dagen tills det blev kväll. Det regnade på morron men molnen hängde kvar under dagen. Det är jättegrått nu också och det ser ut som att mera regn finns i faggorna...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 1 juli 16:33

  Just nu vattenpölar både här och där.        Nu är jag less på det här skvättandet av och till dag efter dag. Det kan få bli en hel vecka utan regn nu, om jag får välja.  Från halv tvåtiden i dag har det regnat hela tiden, det är blött no...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 30 juni 16:21

  Just nu är läget så här!      Hej igen! Det har varit moln, regnskurar, ganska kraftig var en av dem och nu är det solsken, med rätt mycket moln. Just nu är det 16 grader varmt, vinden kommer från nordost och är sparsam.   Nu finn...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 29 juni 20:27

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 29 juni 20:27

  Just nu ser det ut så här!        En helgrå dag, tror jag, lite regn ibland men inte mycket. Just nu är det 13 grader varmt och många, många gråa moln på himlen.   För två timmar sedan såg det ut så här.      Min dator har varit...

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards