oskmar

Alla inlägg under december 2017

Av Elsa Mårtenzon - 31 december 2017 19:14

Sista dagen på 2017! År 2018 får gärna bli ett lyckosammare år för oss alla, jag har haft en otrolig tur under 2017. Förra julen och nyåret kände jag mig väldigt osäker på hur det hela skulle sluta. Nu känner jag mig oändligt tacksam över tingens ordning. Många gånger har jag haft en väldig tur i livet och år som slutar med en sexa brukar det hända något avgörande för mig, så även 2016.

 

Jag har redan ätit min nyårsdagsmiddag och känner mig inte det minsta avundsjuk på er som äter hummer eller oxfilé, eller vad ni tänkt er. Jag har ätit lutfisk och som jag längtat. Göte skulle också tyckt att det var bästa nyårsmaten, för han älskade också lutfisk, han var i mina tankar under min måltid. Till efterrätt gjorde jag en fruktsallad med hemkokt kolasås.

Så nu är jag ledig resten av kvällen.

(I helskotta att jag kommer ihåg hur jag lägger in bilden, träna mera Elsa, hahaha.)

Gott Nytt År!

Ha en alldeles perfekt nyårsafton, vi ses på bloggen!

 

Av Elsa Mårtenzon - 28 december 2017 21:51

 

Ojojoj, vad det snöar! Jag skulle behöva vara ute och skotta nu, men rygggen säger ifrån, bland annat. Jag skottade i morse och när jag kom hem från Dorotea i kväll och av det märks inte ett förbaskade dugg.

Jag har varit på julkalas hos mitt barnbarn Malin med familj. Först var det fika med sju sortes kakor och hemgjort julgodis, flera sorter. Sedan blev det middag.

 

Eftersom jag blev utan kamera helt plötsligt så har Malin hjälp mig att beställa en iPhone på nätet idag, ungdomar är nog mera exsperter än mig när det gäller att beställa såna grejer- och använda också men jag får väl lära mig. Jag säger som 105- åringen Dagny: "Man få inte gamla till sig."

Nu ska jag se om jag klarar att få in en bild här också.

 

Av Elsa Mårtenzon - 27 december 2017 15:53

Min nya blogg som jag håller på att träna på, ÅTERKOMMER

 I dag har snön vräkt ner, ca 2 dm, lätt snö som tur var. På gårdsmuseumet är verandataket så överhopat med snö att det ser riksfyllt ut. Det verkar som att den här vintern blir en riktig snövinter, det är många år sedan vi haft så mycket snö redan i december.

Gunnel har varit här sedan halv elva i morse för att hjälpa mig att göra den här bloggen och det har varit 1000-tals klickningar hit och dit. Dessutom har min kamera pajat så jag måste använda gamla bilder tills jag skaffat nytt.

Jag kommer att ersätta Bellviks hemsida på det här viset därför att den stängs ner den 31 december.

Skriv gärna en rad eller två i gästboken.

Vi ses, hoppas jag, om det fungerar!

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards