oskmar

Direktlänk till inlägg 3 maj 2024

Maj 2924 05 03 solsken och varmt

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 3 maj 16:45

 

Klockan fem ikväll, strålande tider, härliga tider!

      

Lika vackert väder i dag som igår!

Vi fick vänta länge men desto härligare när det väl kom, de här dagarna med sol och värme som vi haft nu, flera på rad, var värd all väntan.

Det har varit 18-19 grader varmt under dagen och små vita fina moln här och där, underbart!

Just nu är det 17,5 grader varmt på skuggsidan och solen strålar på!

   

 

Vårens första humla gjorde besök i dag!

        

I dag har jag haft två besök, först Laila som kom med posten och satt och pratade en stund, sedan skulle hon hem köra med snabeldraken, det gjorde jag igår.

  

Sedan hon åkt hem kom Anders in en sväng, han såg så trött och sliten ut och kände sig så också. Det skulle inte skada honom om han tog det lite lugnare ett tag. Men att varna och be vackert, det tar föga.

    

Jag var ut på en promenad i dag på eftermiddan och ångrade att jag tagit på mig en jacka, det var för varmt för en sådan, men skönt att kunna gå ut och inte behöva frysa, bara njuta!

 

Snön krymper men det finns mycket som ska tina bort än.

  

Ja, så var det helg igen då, bara två dagar sedan sist och nästa vecka helg mitt i veckan igen.

Fast för mig är det ingen större skillnad numera, alla dagar är lika, nästan.

Men på den tiden man jobbade tyckte jag att det var bra med extra helgdagar på våren, det fanns så mycket som skulle göras när det var vår. 

Det var väl därför som man upplevde att maj månad bara rann i väg, den gick så fort och man hann inte njuta av vårmånaden, egentligen.

Men jag hann göra en hel del på en helg på den tiden, det var betydligt mera fart på "käringa" då.

Och roligt var det nästan jämt, utom när det var husförhör, sa drängen.

Jag skojar, jag var inte utsatt för husförhör, riktigt så gammal är jag faktiskt inte.

  

 

En del bladväxter är gröna under snön hela vintern.

  

Dagens namn är: John och Jane, grattis till er!

 

Namnet John har funnits i byn, nämligen John Wiklund, född 1910, son till Lasse Wiklund, född 1854 i Bellvik och Ida Wiklund, född 1871 i Granliden, Dorotea. John var bosatt i Vilhelmina större delen av sitt liv.

 

Ha en fin fortsättning på fredagkvälle, vi ses!

 

Igårkväll och solen säger snart hej då för den dagen.

    

Hej då!           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

  Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.      En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj. I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 17 maj 17:37

  Halv sju i morse, isen ligger kvar men solen är på god väg och högt på himlen redan.        Mörka moln på morron men de försvann varenda ett.      Hemma igen!    Vilken sommardag det varit och är fortfarande, och Bellvikssjön ha...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 16 maj 15:32

  Halv sju i morse och inte var det mycket moln, eller?      Är det verkligen sant? Att vi har så varmt och soligt i dag också, ja, det är sant! Som en riktig sommardag, 24-25 grader varmt när jag tittade. Det är hälsosamt för både kropp ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

        Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå! Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta. Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade. Nu har isen på...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards