oskmar

Alla inlägg den 6 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 6 maj 16:19

 

Det började lätta i molntäcket på förmiddan, välkommet!

  

Dagen började med en helgrå himmel, men från tidiga eftermiddan har solen strålat emot oss. Det var ett par minusgrader på morron och under dagen har det varit 14-16 grader varmt, inte så tokig dag ändå vädermässigt.

Just nu är det 7,2 plusgrader med solsken från en nästan klar himmel, det är bara lite lätta och fina moln därovan.

 

Uppe på Näsudden försvinner snön först för det ligger så högt... 

   

 

Inte mycket moln på himlen, men på marken är allt brunt och fult än så länge.

Men det blir bättre när grönskan kommer.

    

Jag har krattat lite lagom idag också, men det blir värre att med skottkärran köra bort det sedan.

Nog för att jag hade bestämt mig för att blunda för krattningen i vår, men det ser bra mycket bättre ut sedan det är krattat, men jag ska försöka begränsa mig den här våren ändå.

Jan Peter var hit och åt sin medhavda lunch på förmiddan, han jobbar i närheten, han lagade samtidigt min "biltvätt" ute på väggen. Om jag vill nu så kan jag spola bort det värsta i alla fall, när vägen ser bättre ut.

Har ringt och ändrat dag för däckbytet i dag, det gick bra för Sven är jättebussig.

Ja, jag var också en sväng till huvudstaden på morron och såg på det danska kunga- och drottningbesöket, en ung kung om man jämför med den svenske kungen.

Ja, som du märker så är det inga stooora händelser under dagarna för mig, men det ska man väl heller inte förvänta sig vid det här laget.

   


  

Solen den strålar på!

    

En av de vidrigaste nyheterna idag är, att nu har Putin bestämt att de ska ha en militärövning nära Ukrainas gräns med strategiska kärnvapen, han säger att det är på grund av västs uttalanden när det gäller hjälpen till Ukraina.

Dessa kärnvapen har en kortare räckvidd än den andra sorten, (som jag inte kommer på just nu vad de heter) har så lång räckvidd att de når USA.

      

Dagens namn är: Marit och Rita, grattis till er!

 

Ha en fortsatt fin måndagkväll, vi ses!

 

Hej då, säger lill´Edvin och jag, han som varit ute  på sin första lite längre resa i helgen. (Jag var inte med på resan, så klart)

      

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards