oskmar

Alla inlägg den 8 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 8 maj 16:09

 

Upplyftande start på dagen, nää, tvärtom!

  

Nää, vintern hade inte rasat ut, den bara lurades.

Det snöade hela natten och det har snöat hela dagen i dag. I morse låg det nog 5-6 cm snö framför bron och då var det ett par minusgrader.

I dag har det varit plusgrader och det har tinat bort snön eftersom den kommit, men inte allt.

Just nu är det 3,5 plusgrader, helgrå himmel och det kommer en och annan flinga nu också, men avtar så det slutar väl kanske.

Nu har det slutat snöa!

      

 

      

Såå glad att jag bytte däcken igår! Det var egentligen i dag det skulle göras, men jag bytte dag och slapp därmed köra i "såpa".

Jag har varit väldigt nöjd med att få vara hemma i dag, jag har bakat bullar istället för en tur till Dorotea, perfekt.

Det enda i livslevande form jag sett i dag är skator och lite småfåglar, alltid något.

Glad att jag har fått bort renarna som varit här i flera veckor, det är inte lite högar som de lämnat efter sig, som jag måste kratta bort nu. Jag tog  gåstavarna och fick gå ända fram till dem och jaga bort dem över "hägna" mot myren och sedan har jag inte sett till dem och vill inte se dem heller.

  schas på renarna!

 

  

Kolla på Uppdrag Granskning klockan åtta ikväll, så får ni se hur galna svenskar det finns, som lägger ner stooora mängder med pengar på knark!

Sedan ska dessa pengar "tvättas" för att föras ut ur Sverige, det får vi se ikväll hur det går till, skurkar hela högen.

Hur kan man börja med något dylikt och offra sitt liv för knark? Hur dumt som helst! Om ingen köpte det avskyvärda knarket skulle en jättestor del av kriminaliteten utrotas, det blev Win Win för alla!

  

Och så blir det spännande och se när Jimmie Åkesson ska himla med ögonen och rynka pannan för att svara på frågorna om "trollfabriken", stackaren som ska förföljas på detta vis.

Det är lite Trump över det hela, han är ju sååå utsatt också och "oskyldigt" förföljd!

   

 

Inte så kul precis!

  

Dagens namn är: Åke, grattis till er som bär det namnet!

 

Det namnet har förekommit i Bellvik, nämligen Åke Näsström, son till Hilde och Artur Näsström. 

Han begav sig i sin tidiga ungdom till USA och där blev han kvar. Han har under åren varit hem till Bellvik och hälsat på ett antal gånger, men nu är det många år sedan sist!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

Nä, nu bjuder jag på en morronsol!

      eller flera!

Hej då!      

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards