oskmar

Direktlänk till inlägg 16 april 2024

April 2024 16 solsken

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

 

Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.

  

Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus.

Just nu är det 2,3 plusgrader, lite moln här och där och fortsatt solsken.

 

Men redan halv tio så lyste solen på mina "fjälltoppar".

    

Jag åkte hemifrån i morse före klockan tio och kom inte hem förrän halv sex ikväll.

Jag har varit på sjukstugan och tagit prover igen som jag gjort nu i nästan åtta år. Efter det var jag på apoteket, sedan ICA för att handla.

Så åkte jag upp till Malin för att prata med henne om en sak och hon lovade att det skulle bli av utifall att, det känns jättebra, lugnt och tryggt.

Det är alltid svårt för mig att slita mig därifrån därför gick hela dagen åt. Vi var på två man hand den mesta tiden och jag har pratat och pratat, som vanligt.

Jag känner att jag kan prata med henne och lita på henne, förtroende kallas det.

Sist av allt åkte vi på My Way och åt middag, men det var egentligen inget för mig den här gången heller. Min aptit har gått helt förlorad numera, men jag vet ju vad det beror på och är inte förvånad alls.

Tack för idag Malin och tack Tim och Freja för sällskapet på My Way!  

     

 

När jag var hemma vid sextiden ikväll så var det så här fint på himlen!

Den bubblan du ser på bilden tror jag är en rymdfarkost som har förirrat sig hit, eller?

     

Världen håller andan ännu i bävan för vad "svaret" från Israel blir på hämndattacken mot Iran, som kan få till följd ett storkrig i mellanöstern.

  

Nu frågar jag mig om inte lantisar är smartare än Anna Kindberg Batra?

Jag minns väldigt väl när hon gjorde följande uttalande i TV i valrörelsen när den så kallade Alliansen vann valet. Nämligen: "Stockholmare är smartare än lantisar."

Det uttalandet retade mig då till max!

Och nu har hon fastnat rejält med "skägget i brevlådan".

  

Dagens namn är: Patrik och Patricia, grattis till er!

 

Namnet Patrik finns i Bellvik i två upplagor. Nämligen Patrik Aspenberg, måg till Ture och Margareta.

Samt Patrik Lindström son till Mariann och Rune Lindström, Patrik bor i Umeå tror jag.

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Lev väl och må så gott hej då!

    

 

 

 
 
Ingen bild

Malin

Tisdag 16 april 22:21

Tack själv farmor, för en mycket fin och mysig dag! 🥰

Elsa Mårtenzon

Söndag 28 april 16:18


Hej













Hej på dig!




Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards