oskmar

Direktlänk till inlägg 5 maj 2024

Maj 2024 05 05 sol och moln

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 5 maj 16:24

 

Så här ser det ut just nu när klockan är fem!

  

Det var sol på morron, sedan ganska tätt med moln och nu växlande molnighet med mycket sol.

Det har varit omkring 14-15 grader varmt och lite blåst.

Just nu är det 9 plusgrader och solsken men en del fluffiga och fina moln.

 

I morse halv sju, en dag till med solsken, men med mera moln och lite färre varma grader.

    

Jag har inte helgat söndagen, den sjunde dagen. Nä, jag har hållit igång hela dagen och fått litegrann gjort, men det finns hur mycket som helst kvar.

Mitt på dagen var Jan Peter hit en sväng, han hängde ut min "biltvätt" på väggen, men den läckte så mycket så han skulle byta ut nån grej sedan.

Ja, jag ska inte tvätta nån bil så länge vägarna ser ut som de gör nu.

Jag ska byta däck på OK på den här veckan som kommer, då hoppas att däckbytaren spolar av det värsta, annars kan han nog inte närma sig den.

  

Ja, vad var det jag sa, det blev ingen vapenvila mellan Israel och Hamas. 

Nä, det finns ju lite oförstört och mera barn och civila kvar än, de kan ju inte ge sig så länge inte allt är förstört och de allra flesta döda eller invalider för resten av sina liv. Usch och tvi!

    

Dagens namn är: Gotthard och Erhard, grattis till er som bär de namnen!

 

Namnet Erhard har funnits i Bellvik, nämligen Erhard Johansson, född 1900, i Bellvik, gift med Ester, född Östlund i Bellvik.

 

Ha en bra fortsättning på söndagkvällen, vi ses!

 

Klockan elva igårkväll, det var helt klar himmel med färger som från en skogsbrand i bakgrunden, men tack och lov så var det ingen brand, så klart!

  Hej då!     

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

  Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.      En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj. I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 17 maj 17:37

  Halv sju i morse, isen ligger kvar men solen är på god väg och högt på himlen redan.        Mörka moln på morron men de försvann varenda ett.      Hemma igen!    Vilken sommardag det varit och är fortfarande, och Bellvikssjön ha...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 16 maj 15:32

  Halv sju i morse och inte var det mycket moln, eller?      Är det verkligen sant? Att vi har så varmt och soligt i dag också, ja, det är sant! Som en riktig sommardag, 24-25 grader varmt när jag tittade. Det är hälsosamt för både kropp ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

        Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå! Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta. Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade. Nu har isen på...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards