oskmar

Direktlänk till inlägg 13 maj 2019

Maj 2019 05 13 kallblås´n

Av Elsa Mårtenzon - 13 maj 2019 16:43

 

Molnen flyger och far i nordanvinden...

 

 

 

En dag med delvis vita vågor på sjön och växlande molnighet.

En liten hagelskur har det också varit, som delvis landade i mitt hår och då frös jag ännu mera.

Just nu under tidig kväll är det 8,6 grader varmt, det känns inte särsiklt varmt när det blåser som det gör.

På himlen flyger molnen med fart och en del är ganska gråa och tjocka, är det nederbörd på gång?

Solen skiner nu i alla fall.

 

Vilket "hunngöra" jag haft i dag i olämpligt väder, jag har frusit som en stövare, eller som en Asterix.

Jag har putsat det andra fönstret i köket i dag, ett treluftsfönster som jag numera står ute på en fyrbentstege och putsar, det är bekvämast så.

Men det har blåst så jag knappt orkat hålla fast det, nordanvinden kom rakt emot fönstret och mig. Det kändes som att jag skulle behöva lovikavantar på händerna, men det går ju inte för de hade blivit blöta. 

Jag var tvungen att gå in flera gånger och värma händerna som var stelfrusna.

 

Nä, nu får du slut och "kvir" Elsa och vara glad för att du kan putsa dina fönster själv!

Och tacksam, det är jag!

 

Lovisa har varit till Vilhelmina och besiktat min bil i dag och det var OK. Skönt att det är gjort för den här gången. 

 

Nu är det fullt pådrag bland politikerna inför EU- valet. Men det finns de som jag tycker kommer med saker som åtminstone jag ryggar tillbaka för, och allra värst Sara Skyttedal som ska sitta i EU parlamentet. (Ja, det finns fler än hon, som verkar närbesläktade när de gäller argumentationen, jagar nog samma väljare) Hon spelar över så det visslar om det och  när hon mötte Federley i en debatt i nyheterna en kväll före helgen slog det blixtrar ur hennes ögen och rösten steg till högsta nivå. Han stod där lugn som en filbunke och mötte lungt och sakligt alla hennes ilskna inlägg.

Jag läste i dag att hon tyckte folk skulle flyga mycket mera än vad de gör nu, jag undrar om hon är ute efter att provocera folk, eller vad är det för fel? 

Ja inte blir jag imponerad av dem som skriker och studsar av ilska...

 

Dagens namn är: Linnea och Linn, grattis till er som har dessa namn!

 

Ha en bra fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

 

 

 
 
Ingen bild

christin

15 maj 2019 15:43

Hej! Håller med dej om denna Skyttedal, jag tycker att KD eliten är mera höger än M och SD och tycker synd om Gud...
Vi ska försöka att dyka upp på flygardagen om det inte kommer något emellan. Då har vi ju många timmar att surra på och till dess ha det bra och jag hoppas på att det blir lite varmare och att det slutar att blåsa...
Vi ses!!

Elsa Mårtenzon

16 maj 2019 16:42

Det går bra det, men ring så jag vet säkert. Ni är välkomna!
I dag har det varit en fin dag och jag har jobbat som en "lusi" gris och det känns...
Vi ses!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards