oskmar

Alla inlägg den 29 april 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 29 april 16:18

 

Halv sju i morse och snön lyste vit på taken, endast tomten är vaken, nää inte han igen!

      

Hur länge ska vi behöva stå ut med vinterväder i år?

I morse när jag tittade ut genom fönstret när jag vaknade, så lyste snön vit på

taken igen. Man får väl hoppas att inte tomten blir lurad på årstiden när han ser de vita taken lysa.

  

Det hade snöat under natten och det fortsatte. 

Det har både snöat, regnat och varit snöblandat regn under hela dagen. Inte för att man behöver skotta nu, den tinar ju på en gång, men är urless på snön nu, vi fick vinterväder redan i början av oktober och det fortsätter än två dagar före första maj.

Men, jag vet att det är fult att klaga, det finns det som är mycket värre på många andra ställen i vår värld. Skäms på mig!

Just nu är det 3,5 plusgrader och det är ett vitt hölje över alla holmarna och duggregnar för tillfället.

 

Mörkt grå himmel. 

      

Skurkpoliserna som jag skrev om i går, har det diskuterats flera gånger om idag, i flera sammanhang både på radion och TV:n och det med rätta.

Jag tycker att det är så fult gjort av dem så det är oförlåtligt helt enkelt. Just poliser vet så väl hur hårt detta drabbar Sverige och ändå har de mage att delta i något dylikt. Obegripligt helt enkelt att sabotera allt det jobb som läggs på detta, de bör straffas ordentligt för det och absolut skickas ut från sitt jobb som polis. Upprörande! Till max!         

Och kärleksförhållanden, hur kan man inleda ett sådant med mördare och som planerar mord, vidrigt! Usch och fy!

Att jag tar upp det igen idag beror på att jag tycker att det är ett så stort svek mot oss alla som har trott på polismakten, de föråder både sin egna kår och svenska folket och hur har det kunnat pågå så länge som vi nu får veta?

Det är verkligen tur att vi har en fri media i Sverige och inte som i diktaurer, där diktatorn bestämmer vad som ska komma ut till allmänheten, som typ i Ryssland och Kina, med flera ställen.

      

 

Men här kommer en bild från klockan nio igårkväll, mycket trevligare än de grå grå bilderna!

    

Dagens namn är: Tyko, grattis till er som heter så!

(Är nog ett ovanligt namn numera skulle jag tro).


Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Och en till!

  

Hej då!     


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards