oskmar

Direktlänk till inlägg 16 maj 2019

Maj 2019 05 16 sol och varmt

Av Elsa Mårtenzon - 16 maj 2019 16:43

 

Inte många moln i dag, en vacker och härlig dag.

Ett flygplan lämnar klimatförstörelse efter sig, som inte hör hemma på himlen.

Men det gör molnet, hör hemma på himlen...

 

 

 

En strålande solskensdag med värme och klarblå himmel!

Jag har varit ute och jobbat sedan klockan tio i morse så när som på kaffepausen klockan elva. Och det känns i hela kroppen, inte så konstigt, jag är ju inte 25 år heller.

Utan tvekan är man tåligare i den åldern. 

I morse var sjön spegelblank och vacker, en riktig supermorron.

Längre fram på förmiddan kom det lite svaga vindar som fläktat skönt när jag jobbat.

Just nu är det 16 grader varmt i skuggan och svag måttlig vind som kommer från norr.

Himlen är helblå!

 

Just nu rapporteras om en Imam som Magnus Ranstorp tror kommer att få lämna Sverige. Jag hann inte höra men det lät som att han sitter häktad för att han inte har rent mjöl i påsen och då ska han ut härifrån tycker jag.

Det är bra att de har börjat uppmärksamma dessa människor mer och mer, de har ju mer än en gång visat vad de går för.

 

Och i USA vädrar den Kristna Högern morgonluft nu, tack vare Trump.

Den Kristna Högern tycker inte jag står för något gott, det har vi sett åtskilliga gånger, mer eller mindre extrema.

Och det värsta, att det verkar som den Kristna Högern är på frammarsch i Sverige också - åsikterna kommer mer och mer i dagen, med vassa repliker i debatterna. Jag känner det som att de är hårda och kalla deras företrädare.

 

Nu är det många utfrågningar och debatter på radio och TV med anledning av Eu- valet. Det är bra, för jag tror att det här valet är viktigare någonsin, så det gäller att vi håller ögon och öron öppna och att vi röstar. Det gäller fem år framåt och det kan hinna hända mycket negativt på fem år, sånt som åtminstone jag bävar för.

 

Dagens namn är: Ronald och Ronny, grattis till er!

 

Ha en fortsatt trevlig kväll, hoppas du har lika vackert väder som jag har ikväll, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards