oskmar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2019

Maj 2019 05 19 solsken av och till

Av Elsa Mårtenzon - 19 maj 2019 17:03

 

Så här ser sjön ut just nu, stilla och blank, fångad från köksfönstret...

 

 

Jag hade planerat att putsa fönster i dag för det sa´s på väderrapporten att det skulle bli molnigt under dagen, Men det blev det inte, inte förrän sent på eftermiddan och då var det inte läge för fönstren.

Det har varit en varm dag och för det mesta har det varit sol.

Just nu är det 14,5 grader varmt och har börjat regna och det doftar så gott ute av regn och spirande grönska.

 

Jag är nyss hemkommen från kyrkogården där jag varit och städat en andra gång, Första försöket när Gunnel och jag var dit då var det bara kransar och ljuslyktor som gick att ta bort, enriset var fastfruset.

Jag trodde att det var morsdag i helgen och köpte en ros på mammas grav och en blomma på Götes, men i dag fick jag reda på att det är först nästa helg. Men jag tyckte det var bättre att fara dit med dem ikväll i stället för att de skulle stå här på bron en vecka till, så nu är det gjort- tills det blir dags för blommorna som ska klara sommaren.

Precis när jag var klar på kyrkogården så började det regna, tur att jag hann...

 

Strax efter klockan tio i morse blev jag glatt överraskad. Jag hade precis gräddat "glöhyppen" klart och skulle diska efter baket, när jag hörde en röst ute i hallen.

Och in kommer Kerstin, jag hade ingen aning om att hon var Bellvik. Men hade alldeles precis tänkt, jag undrar när Kerstin kommer? De har brukat komma till "flygardagen" för att kratta och städa. Men det har det ju varit så fint, soligt och varmt att jag hade på känn att det kanske blir tidigare i år.

Och jag hade ju så rätt i tanken. Vi satt ute och fikade i solen och pratade ett par timmar, eller mer.

Sedan skulle hon också till kyrkogården och sedan hem till Östersund.

Tack Kerstin för besöket, det var så kul! 

 

Ja, nu är det höga tongångar i Österike efter en tjuvinspelad film med en av "höjdarna" där jag har inte hunnit höra hans namn och befattning ännu, men jag tror att det var en högernationalist och det säger ju en del del. Ja, men då är en av dem ur vägen då!

Han har självmant avgått med omedelbar verkan och bett om ursäkt, men skyller på en blöt fest och att han var full. Utomordentligt dålig ursäkt! Tur att han blev tjuvfilmad, det är bevis nog för att avslöja en skurk.

Presidenten i Österike meddelar att det kommer att bli nyval.

 

Nyss hörde jag på radion vilka planer Sverigedemokraterna har för Publikservise, både TV och radio, som de ska behandla på sitt landsmöte till hösten.

Ja, de står ju väldigt nära Ungern, så det är självklart att de dras med såna planer. Ve dem! Skrämmande gäng...

 

Dagens namn är: Maj och Majken, grattis till er som heter så!


 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards