oskmar

Direktlänk till inlägg 2 juli 2021

Juli 2021 07 02 jättevarmt

Av Elsa Mårtenzon - 2 juli 2021 17:08

 

Så här ser det ut just nu hos mig...

 

 

 

Och så här.

 

 

 

  

I dag har det nog varit varmaste dagen, tror jag. När jag kollade termometern mitt på dagen var det 29 grader i skuggan.

I solen kändes det som 50 grader, för mig i alla fall. Det har det naturligtvis inte varit i närheten av, det är bara det att jag tycker inte att det är skönt när det är långt över 20 grader.

Det har varit vindstilla hela tiden och då känns det så klart ännu varmare när det inte fläktar från något håll.

Just nu är det 28 grader varmt, helt stilla på sjön.

Några ytterst små molntussar, riktigt fina sommarmoln på himlen.

Och solen gassar på som bara den!

 

I dag har jag inte gjort ett enda dugg och hade inte tänkt det heller i sån värme.

Det har inte gått att sitta ute heller nämnvärt mycket. Jag satt ungefär en halvtimme med ryggen mot solen, trodde jag skulle kunna sova en stund och njuta, men se det gick inte.

På förmiddan gick jag på en promenad till Knackaitorpet och jag blev helt sjöblöt i året av att svettas i solen. Inte skönt!

 

På sena eftermiddan kom Matti och hans familj och hälsade på. De är hemma i Hoting på en kortsemester.

De brukar alltid komma och hälsa på när de är hemma, men i julas var de inte hit på grund av pandemin.

Det ser ju ljusare ut nu, dels att vaccinationerna har "träffat" mångas arm och vi kan kännas oss säkrare nu. Men med fortsatt försiktighet ändå.

 

Skönt att höra att de gripit en misstänkt skyldig för polismordet, en 17- åring. Han har sin framtid räddad, det är inte klokt att 17- åringar är mördare i dag.

Men sanna mina ord, han kommer att säga att han är oskyldig, det säger alla de så står och ser dem mörda mitt framför ögonen.

Det är hemskt att 17-åringar är fullfjädrade kriminella/mördare och inte bara enstaka fall, utan fler och fler befinner sig i den skaran.

Hela världen skulle behöva göra som de visade på TV i morse från Afganistan. De eldade upp all knark och sprit för att räta upp ordningen i landet.

 

Jag tror inte mycket på Ulf K och det gänget att de ska räta på skutan Sverige, bara de får ta över regeringsrollen.

Det har alltid varit så lätt att regera när man sitter i opposition. Jag har sagt det förr och jag säger det igen och kommer att vidhålla det tills jag ser med egna ögon att det blir en väsentlig skillnad när det gäller kriminaliteten.

Det görs inte i brådrasket för någon. Det skulle vara att Åkesson leder flyktingar och invandrare i koppel ut ur Sverige, som han vidhåller att kriminaliteten beror på.

Han har ju lånat sin ideologi från en viss mustaschprydd dåre från 30-talet. En vit arisk ras var han förespråkare för.

Alla andra är skyldiga till det mesta nu som då.

För bland svenskar finns väl inga brottslingar, eller?

 

Alla som begår brott ska ta sitt straff vilken färg de än har på sitt skinn.

Men, Olle ska motas i grind, innan de blivit kriminella, det skulle definitivt vara det bästa.

Ingen föds ju som mördare eller som ond...

 

Dagens namn är: Rosa och Rosita, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 4 juli 20:23

Ostadigt väder, det kan man verkligen kalla hela den här veckan, så också idag. Och det verkar som att det ska fortsätta tråkigt nog. Just nu är det 13,8 grader varmt, vinden har faktiskt vänt till syd nu ser jag, det är bara hoppas att det betyder...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 3 juli 19:20

  Halv elva igårkväll såg det ut så här, varierade moln, vilket jag gillar. Skrik till om du inte gillar mina molnbilder!     Äntligen kom jag in för att skriva, det bara krånglar och krånglar. Hela dagen har det varit tjockt med moln och i...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 2 juli 17:46

  Det ser lite hotande ut för mera regn.       I dag har det varit grått hela dagen tills det blev kväll. Det regnade på morron men molnen hängde kvar under dagen. Det är jättegrått nu också och det ser ut som att mera regn finns i faggorna...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 1 juli 16:33

  Just nu vattenpölar både här och där.        Nu är jag less på det här skvättandet av och till dag efter dag. Det kan få bli en hel vecka utan regn nu, om jag får välja.  Från halv tvåtiden i dag har det regnat hela tiden, det är blött no...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 30 juni 16:21

  Just nu är läget så här!      Hej igen! Det har varit moln, regnskurar, ganska kraftig var en av dem och nu är det solsken, med rätt mycket moln. Just nu är det 16 grader varmt, vinden kommer från nordost och är sparsam.   Nu finn...

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards