oskmar

Direktlänk till inlägg 9 juli 2021

Juli 2021 07 09 vacker dag

Av Elsa Mårtenzon - 9 juli 2021 16:34

 

Supervacker kväll på Näsudden!

 

 

 

Det räckte till alla och blev över och gott var det!

 

 

Jag har blivit bortbjuden på mat ikväll på Näsudden och börjar skriva här redan halv fem, fortsätter när jag är hemma igen.

 

Dagen har varit varm med fint sommarväder. Det är lite otroligt att vi fått ha så varmt och så länge och regn med jämna mellanrum och mest på nätterna.

Det är ju drömväder, sol på dagen och regn på natten.

Just nu när klockan är kvart i fem är det 23 grader varmt i skuggan. 

Sjön är lugn och fin, samt en del vackra, fantasifulla moln därovan. 

Det finns inget att klaga på, en härlig dag!

Fortsättning följer senare i kväll...

 

Klockan är halv tolv och nu har jag kommit hem från Näsudden.

Ann Cathrine bjöd oss igen på en "födelsedagsfest" för att inviga sin födelsdagspresent.

Det blev så supergott och där rymdes mycket för många. 

Tusen tack Ann Cathrine!

 

När vi kom dit vid sextiden var det så varmt så vi visste inte var vi skulle ta vägen. Vi var många och rymdes inte inne i stugan där det var svalare, vi trodde inte vi skulle kunna sitta ute på altanen heller för värmen, men med två fläktar så gick det hur bra som helst.

 

Det har varit en så vacker kväll i solens nergång däruppe. Där uppe ser man solens nergång utan störningar när den speglar sig i viken. Vackert!

 

Dagens namn är: Jörgen och Örjan, grattis till er alla med de namnen!

 

Ha en fortsatt bra fredagnatt, vi ses och hej då!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 7 juli 17:18

  "Nu kan jä si, sa käringa, då hon klifft tå sä yngbrynen"! Just nu klockan halv åtta, "sola sken"!    Hej igen! En riktigt rejäl regnskur pågick under 300-årsfirandet på gammelskolan, tur att vi hade tak över våra huvuden. Det har hän...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 6 juli 17:21

  Jag fick främmande i dag på eftermiddan, en liten solstråle som heter Edvin.        Det har förekommit regnskurar även i dag, lite då och då, nu får det vara nog, enl mig! Just nu är det 14,7 grader varmt och det är väl där det hållit sig...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 5 juli 16:37

  Det är länge sedan det doftade av rökt älgkött från den här byggnaden nu. Det saknar jag, har alltid tyckt att det var jättegott pålägg på tunnbrödsmackorna. Under Bellviksdagarna var det också en begärlig vara, det var alltid lång kö till "b...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 4 juli 20:23

Ostadigt väder, det kan man verkligen kalla hela den här veckan, så också idag. Och det verkar som att det ska fortsätta tråkigt nog. Just nu är det 13,8 grader varmt, vinden har faktiskt vänt till syd nu ser jag, det är bara hoppas att det betyder...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 3 juli 19:20

  Halv elva igårkväll såg det ut så här, varierade moln, vilket jag gillar. Skrik till om du inte gillar mina molnbilder!     Äntligen kom jag in för att skriva, det bara krånglar och krånglar. Hela dagen har det varit tjockt med moln och i...

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards