oskmar

Direktlänk till inlägg 18 juli 2021

Juli 2021 07 18 regn och blåst

Av Elsa Mårtenzon - 18 juli 2021 17:39

Jag tar en bild i högen och det blev rökbastun i solsken...

 

 

Ja, någon gräsklippning behövde jag inte ägna mig åt i dag. Det har regnat och blåst i stället.

Jag har hållit mig inomhus och bakat i stället. 

Det är svala vindar nu och vi kan inte klaga över att det är för varmt.

Just nu är det 14,5 grader varmt i skuggan och rätt kraftig blåst som kommer från nordväst. 

Den har orsakat att en del av blommorna nu ligger ner, t ex de långa och gängliga som växt sig för långa på grund av gynnsam växtlighet.

Solen skiner för tillfället men det är jättemycket svarta moln där ovan, "nånting" är på väg ner, tror jag.

I gårkväll gick åskan ganska ordentligt och det kom en rejäl regnskur som bildade stora vattenpölar.

 

I dag har jag haft besök av Laila annars har det varit lugnt. Men jag hade ju sällskap vid elvakaffet i alla fall.

Jag är lite förvånad att ingen har ringt och vill besöka mitt museum i sommar. Det är första sommaren det hänt sedan jag började med det.

Jag har inte annonserat speciellt för det, men delade ett minne på Facebook från förra sommaren om museet, där jag hälsade välkommen hit för att besöka museet.

Jaja, sommaren är inte riktigt slut än, eller är intresset mättat vid det här laget.

Jag behöver inte söka stöd om det inte kommer några, för det har ju alltid varit gratis.

 

Jag satte mig vid datorn ett tag idag och gick in på en del inlägg från olika intresseområden, politiska.

Och fy vilket näthat jag fick mig till livs där och jag frågar mig, mår folk bra av såna otäcka påhopp och beskyllningar?

De vet mycket bättre själva hur man ska eller skulle gått till väga för att det ska bli eller ha blivit fullkomligt.

Då frågar jag mig, varför har de inte sett till att komma i den ställningen som de kritiserar andra för när de kan det helt perfekt själva? Isåfall missar ju hela mänskligheten exsperter som är helt otroliga?!

Det går bra och är lättsamt att sitta framför en skärm och kritisera andra och veta bäst själv. Jag är säker på att de skulle inte klara ens en månad på uppgiften själva. Dessutom lever de på lögner när det gäller fakta i frågorna, men låtsas veta och ger sken av att kunna det bästa för mänsklighetens lycka för all framtid.

 

Dagens namn är: Fredrik och Fritz, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt fin söndagkväll, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 7 juli 17:18

  "Nu kan jä si, sa käringa, då hon klifft tå sä yngbrynen"! Just nu klockan halv åtta, "sola sken"!    Hej igen! En riktigt rejäl regnskur pågick under 300-årsfirandet på gammelskolan, tur att vi hade tak över våra huvuden. Det har hän...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 6 juli 17:21

  Jag fick främmande i dag på eftermiddan, en liten solstråle som heter Edvin.        Det har förekommit regnskurar även i dag, lite då och då, nu får det vara nog, enl mig! Just nu är det 14,7 grader varmt och det är väl där det hållit sig...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 5 juli 16:37

  Det är länge sedan det doftade av rökt älgkött från den här byggnaden nu. Det saknar jag, har alltid tyckt att det var jättegott pålägg på tunnbrödsmackorna. Under Bellviksdagarna var det också en begärlig vara, det var alltid lång kö till "b...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 4 juli 20:23

Ostadigt väder, det kan man verkligen kalla hela den här veckan, så också idag. Och det verkar som att det ska fortsätta tråkigt nog. Just nu är det 13,8 grader varmt, vinden har faktiskt vänt till syd nu ser jag, det är bara hoppas att det betyder...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 3 juli 19:20

  Halv elva igårkväll såg det ut så här, varierade moln, vilket jag gillar. Skrik till om du inte gillar mina molnbilder!     Äntligen kom jag in för att skriva, det bara krånglar och krånglar. Hela dagen har det varit tjockt med moln och i...

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards