oskmar

Direktlänk till inlägg 27 juli 2021

Juli 2021 07 27 varmt och solsken

Av Elsa Mårtenzon - 27 juli 2021 21:48

 

Det blir för hett och för soligt för "pärlanne" mitt, jag blir nog utan i år också.

Men jag har i alla fall gjort så gott jag kunde, men mitt på gården i en plåtbalja utan skydd för solen skulle inte jag heller klara. Men det var enda stället den inte stod i vägen för gräsklipparen, på en hälla.

 

  

 

Hej på sena kvällen!

Det har varit lika varmt och soligt i dag som igår, från morron var det en del moln som försvann fort som bara den och hela dagen har solen strålat.

Det är tur att det fläktat i vinden, för dem som inte sitter och rulla tummarna, som jag gjort även i dag. Men jag mår inte bra av att sitta med armarna i kors, det är absolut inte nyttigt.

Just nu när klockan är 22.00 är det 20 grader varmt, sjön är lugn och stilla. 

Det finns inte ett moln på himlen, det så grannt och fint i sommarkvällen.

 

Jag for hemifrån i morse och ner på sjukan för att ta prover och sedan åkte jag vidare till Åsele med Maria och Larsa och kom hem onödigt sent under kvällen.

Det hände ett litet eller stort missöde på hemvägen och jag kan säga att jag tappade en stor del av den lilla geist jag hade och tänkte ett tag att jag skriver inte på bloggen ikväll.

Nu har jag plitat hit några rader ändå men det får nog räcka så här långt känner jag just nu.

 

Dagens namn är: Marta, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på tisdagens kväll, vi ses!

 
 
marita

marita

28 juli 2021 07:38

Ja, det är tufft med våra blommande växter i denna värme. Vi har lika här på Rådmansö med torkan. Gräsmattan är brun. Men idag och fram till söndag ska de regna enligt väderappen.

http://norrtälje-landet.bloggplatsen.se

Elsa Mårtenzon

6 augusti 2021 17:08

Det har gått en del dagar sedan du skrev men nu kommer ett svar i alla fall. Och här har vi inte fått något regn ännu som gjort någon nytta. Nu är hela åkern brun hos mig. Det har kommit två små och korta regnskurar i dag som varken gjort till eller ifrån. Regnskurarna viker undan för sjön som det verkar och kommer inte hit. Ha en trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 7 juli 17:18

  "Nu kan jä si, sa käringa, då hon klifft tå sä yngbrynen"! Just nu klockan halv åtta, "sola sken"!    Hej igen! En riktigt rejäl regnskur pågick under 300-årsfirandet på gammelskolan, tur att vi hade tak över våra huvuden. Det har hän...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 6 juli 17:21

  Jag fick främmande i dag på eftermiddan, en liten solstråle som heter Edvin.        Det har förekommit regnskurar även i dag, lite då och då, nu får det vara nog, enl mig! Just nu är det 14,7 grader varmt och det är väl där det hållit sig...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 5 juli 16:37

  Det är länge sedan det doftade av rökt älgkött från den här byggnaden nu. Det saknar jag, har alltid tyckt att det var jättegott pålägg på tunnbrödsmackorna. Under Bellviksdagarna var det också en begärlig vara, det var alltid lång kö till "b...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 4 juli 20:23

Ostadigt väder, det kan man verkligen kalla hela den här veckan, så också idag. Och det verkar som att det ska fortsätta tråkigt nog. Just nu är det 13,8 grader varmt, vinden har faktiskt vänt till syd nu ser jag, det är bara hoppas att det betyder...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 3 juli 19:20

  Halv elva igårkväll såg det ut så här, varierade moln, vilket jag gillar. Skrik till om du inte gillar mina molnbilder!     Äntligen kom jag in för att skriva, det bara krånglar och krånglar. Hela dagen har det varit tjockt med moln och i...

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards