oskmar

Alla inlägg den 1 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 1 juni 2022 18:02

 

Nu sökte jag upp en bild i mobilen sedan förra sommaren och så tokig var den ju inte, eller?

  

En riktigt regnig dag, men även lite uppehåll ibland och solen har visat några minuter.

Under natten var det så häftigt regn att jag vaknade av det, det forsade ner och hördes verkligen.

Så våldsamt har det inte varit under dagen men några ordentliga regnskurar med mycket vatten i har förekommit, samt lite småregn där emellan.

Nu kan det få räcka ett tag, om jag får bestämma, men det får jag ju inte.

Just nu är det 11 grader varmt och vad som är riktigt bra är, att vinden vänt och kommer från sydost, varmare i luften då. Himlen är näst intill helgrå, men ett par små sprickor i molntäcket ser jag, alltid något. Men oj, som gräset växt de här två dagarna och grönskar som bara gräset kan grönska i juni efter mycket regn.

 

Jag har ju faktiskt fått litegrann uträttat i dag men skulle behövt göra tre gånger så mycket. Det går som "lusa på tjöresticka" sa mamma, som betyder att det går sakta.

Om det är regnfritt i morron ska jag försöka uträtta litegrann utomhus, där har det stått stilla nu sedan regnet och sämre väder infann sig redan förra veckan.

 

I dag har jag befunnit mig i köket precis hela dagen alldeles solo och allena så klart, som för det mesta.

Ja hur skulle jag klara det med förståndet i behåll om jag inte hade radion.

Via den kan jag följa med på vad som händer ute i världen och vad som händer i Sverige och vad debatten i samhället rör sig om.

Och jag får lära en hel del om sånt som jag inte visste, som jag hör för första gången. Jag kan följa med i politiken och får veta vad de har för sig nu när det gäller det kommande valet, valrörelsen har ju börjat, det är 101 dagar kvar till valet idag, så nu har de bråttom.

Jag kan vara på många platser och i olika länder, jag blir inte dummare. Och skallen snöar inte igen, som det känns.

 

Nu ska jag förflytta mig till TV:n och se på nyheterna för att få reda på hur det fula trynet i Moskva genomlevt sin dag med sitt uppsvällda kortisonansikte.

Det är ju inte muntert det man får höra därifrån, men det är min förbaskade skyldighet att hänga med så jag har vett att vara tacksam över hur lyckligt lottad jag är som slipper detta helsicke som han ställer till.

 

Dagens namn är: Gun och Gunnel, grattis till er!

 

Och grattis Gunnel i din himmel på din namnsdag!

 

Ha en bra onsdagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards