oskmar

Alla inlägg den 4 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 4 juni 2022 17:53

 

Inte så strålande som det kan vara, men bra ändå...

      

I dag har det varit lite kylslaget, det har behövts jacka och handskar när jag var ute. Det har blåst ganska så friskt under dagen, blåsten kan jag vara utan.

När jag var nere vid sjön frös jag ordentligt, inte lika skönt som igår.

Som hastigast såg jag solen, men det var väldigt hastigt det var inte stor lucka i molntäcket.

Just nu är det 10,3 grader varmt, blåsten har avtagit och det verkar lite regnsjukt, eller inte.

 

I kväll är jag rädd att jag gjorde bort mig i går när jag planterade sommarblommor i tre tunga krukor. Det får inte bli minusgrader så de fryser, det är så tunga krukor att jag orkar inte lyfta in dem på bron, inte med den ryggen jag ådragit mig nu.

Jag får ta Gud i hågen och hoppas på ljumma vindar, annars skylla mig själv som inte väntade längre.

 

Har jag frusit ute på dagen då är det lika säkert som amen i "körka" att jag fryser när jag kommer in också och det kommer jag göra hela kvällen, det är det vanliga. Nu har jag tagit på mig en till tröja, och det blev något bättre.

 

Och inte kunde jag klippa gräset i dag, jag fick inte igång klipparen, skitsamma då.

På en del ställen är gräset närmare 30 cm nu, mysigt. Då vet jag hur resultatet blir efter klippningen.

 

I dag har jag kokat mitt första rabarberris för den här säsongen. Det är otroligt vilken växtkraft rabarber har, för en vecka sedan var den största omkring en dm, men nu var en del hela 50-60 cm. 

Det är väldigt tomt i mitt forna trädagårdsland nu mera. Men, men, man får inse att tiden haft sin gång.

För att inte tala om hur mycket jag saknar jordgubbslanden, då kunde vi äta hur mycket jordgubbar som helst, det var snudd på att man blev less på dem.

Men solvarma, röda och fullmogna jordgubbar var supergott!

Den här sommaren lär de väl vara dubbelt så dyra mot förra sommaren, som allt annat. Man får äta dem man köper med andakt.

 

Nä, nu gör jag slut med bloggen för ikväll och ska bara slappa, det känns som att jag behöver det nu.

 

Dagens namn är: Solbritt och Solveig, grattis till er!

 

Ha en fin och mysig lördagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards