oskmar

Alla inlägg den 8 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 8 juni 2022 16:52

 

Just nu ser det ut så här igen!

Det här motivet kommer du att få se igen och igen för jag delar gärna med mig av mitt favvomotiv, det är Käringholmen när den speglar sig.

              

Så var det kväll igen då!

I morse vaknade jag till en himmel som var grå och var jag inställd på en dag med moln och regn. Men det blev inte riktigt så, det blev så småningom solsken och varmt, inte hela dagen men till på sena eftermiddan. och det hade jag inget emot för då skulle jag kunna vara ute och jobba.

Men det blev lite regn till slut och mulen himmel.

Just nu är det 16,5 grader varmt och sjön är nästan stilla, bara en ytterst svag vind som kommer från söder.

 

Jag fick kärt främmande redan strax efter klockan tio i morse. Jag var ute och hade precis krängt upp en säck plantjord i skottkärran när det svängde in en bil på gården.

Hon hade kört tidigt från Östersund, det var Kerstin och hon hade redan hunnit vara på kyrkogården med blommor på sina föräldrars grav och upp på fiket i Dorotea och köpt med sig fikabröd, för att jag skulle slippa gå upp för trappen till frysen för att hämta av mitt.

Det är till att vara omtänksam, fikabröd är jag aldrig utan och det vet hon, men som sagt jag skulle inte behöva anstränga mig med att hämta det.

En sån "överdriven" omtänksamhet är jag inte så van vid, då är det nästan så att jag blir generad.

Men det var mycket roligt att hon kom och hälsade på, vi satt ute och pratade i flera timmar och det får jag minsann inte göra varje dag.

Tusen tack Kerstin för blomman och besöket! Det är synd att du inte bor väst i byn på sommaren numera, då kunde vi träffas oftare, på den tiden under hela sommaren. Men den tiden är förbi för gott, tyvärr, tidens gång gör sig gällande stup i kvarten.

 

Sedan Kerstin åkt tog jag skottkärran och verktygen och satte igång med det planerade jobbet.

Till slut blev det för blött på ryggen, det kom en regnskur och då gick jag in och där har jag befunnit mig sen dess. Men då var klockan över tre, så litegrann hann jag med innan regnet.

Det kom bara den regnskuren och nu är det hur fint som helst. Så hoppas jag att det blir i morron också så att jag efter veckostädningen kan gå ut och klippa gräs, för där blev jag långt ifrån klar på måndag.

 

Dagens namn är: Eivor och Majvor, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards