oskmar

Alla inlägg den 10 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 10 juni 2022 16:21

 

Logen ligger i skugga, halvskugga.

  solen har strålat en hel del även den här dagen

 

Det har varit blandat väder i dag.

En mycket vacker morron med strålande sol och fin spegelbild på sjön, såna mornar älskar jag.

Det var en vacker kväll igår med färggranna moln, vacker spegelbild då också, jag ville inte gå och lägga mig, men då var klockan nära tolv och då måste jag sova litegrann för att orka uträtta något dagen efter.

Molnen kom under morgonen men sjön fortsatte hålla sig stilla ett bra tag.

Det drog ihop sig därovan och vinden blev så småningom lite lagom, men varm.

Vid tolvtiden mörknade himlen så sakteliga en regnskur med mycket vatten i kom över oss, det var 21,5 grader varmt före regnet men efter skuren blev det ett par grader svalare.

Just nu är det 18 grader varmt och vinden kommer från sydost, ganska mycket moln på himlen, fina sommarmoln.

 

Sent på kvällarna, när kvällen närmar sig natt ser det ofta ut så här på himlen med färggranna moln.

  

 Jag satt på gräsklipparen tills första regndroppen landade på mitt huvud då körde jag in den och där står den.

Tur att jag hann klippa det jag påbörjat för där var det så tjockt och långt att jag fick höja till 8-9 och ibland till 10 för att den skulle orka. Det blir inte särskilt fint resultat när det är så långt och tjockt, med det är inget att bry sig om när det inte går på annat sätt. Klipparen lägger av när den inte orkar, det är inte bra det heller.

Men det är tur att jag inte behöver gå med en lie och slå gräset här som de gjorde här förr. Jag ska absolut inte klaga, de som har odlat och gjort åker av det här hade det betydligt kämpigare, men jag tror knappast att de klagade. De var nog jättelyckliga över att ha en bit mark som de kunde känna att de ägde.

När det en gång börjades här var det vildmark med skog. Då satt man inte på en stoppad sits och rattade sig fram för att gräset skulle falla.

Ett är absolut säkert, de gjorde det så bra med sitt slit och släp.

Vi vet inte hur bra vi har det utan kräver hellre att få det ännu bättre!

 

Nyss kom Dieter hit och hälsade, han sa att nu finns det folk i Nybäcken igen, tyskar. Vi stod ute och pratade en stund sen åkte han hem igen.

 

Dagens namn är: Svante och Boris, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på fredagkväll, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards