oskmar

Alla inlägg den 21 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 21 juni 2022 17:38

 

Grå himmel och nordanvind, sjön har ändrat sig under kvällen, vinden kommer från nordväst.  

 

I dag har solen hållit sig undan hela tiden och det har inte varit särskilt varmt heller, tycker jag.

Det har varit lite regnskvitter på eftermiddan, men så lite så att det knappt märktes.

Just nu är det 15 grader varmt och moln över hela himlen. Sjön ligger nästan stilla och den lilla vind som är kommer från sydost.

 

Och nu har vinden vänt efter en halvtimme och kommer från nordväst och molnen blir mörkare och mörkare.

 

I dag har inte jag varit hemma mycket, jag åkte hemifrån halv tio i morse och kom hem klockan fyra, det var den dagen då inte mycket blev uträttat här hemma.

Först var jag till Dorotea sjukstuga och tog prover och fick skelettförstärkande intravenöst, det tog en jädra tid.

Efter det gjorde jag en massa ärenden i Dorotea och sedan blev det Hoting för att klippa håret.

Där gjorde jag en trevlig upptäckt, att de fått en ICA-affär i Hoting nu som är väldigt välskött och har väldigt fräscht i disken för grönt och frukt, till exempel gurkorna var gröna i stället för gula och mjuka.

Det är väl bara att hoppas att hotingborna är rädd om sin affär nu och gynnar den så att den kan vara kvar.

 

En del har frågat mig idag hur jag ska fira midsommar och jag har svarat antagligen med korsord och några tråkiga TV program.

Om det blir fint väder med sol och värme går det väl an, då kan jag vara ute och njuta av det i alla fall.

Men jag har haft många midsommarhelger som inte varit så enahanda. Tiden har sin gång och det får man finna sig i och inte inbilla sig att allt ska se likadant ut som förut. Jag går inte och grämer på att det inte händer så mycket numera.

Men midsommar är supertråkigt om det bara regnar, det hoppas jag att det inte ska göra. Nu har jag sett väderrapporterna och det ser inte sååå illa ut ändå.

 

Ja, så var det Sverigedemokraten som i kommunfullmäkige ifrågasatte om inte kvinnorna gjort rätt för våldet som de utsattes för, han ville att fullmäktige skulle fråga sig hur det var med det.

De skulle nämligen diskutera på sammanträdet det ökade kvinnovåldet i hemmen och de ökade morden på kvinnor i samband med det.

Ja, den gubben råkade nog visa sitt rätta jag och det kommer en hel del av SD:s rätta jag i dagen allt eftersom. Jag ryser!

 

Dagens namn är: Alf och Alvar, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på tisdagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards