oskmar

Alla inlägg den 23 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 23 juni 2022 21:31

 

Michael anlände med båten sin igårkväll vid nio tiden.

Ja, men då är det väl sommar på riktigt hoppas jag!

 

Det har varit "ömse" väder idag, både mycket moln, lite moln och korta gästspel av solen. Sjön har och bytt skepnad flera gånger om, ombyte förnöjer.

Just nu är det riktigt vackert ute, både på himlen och sjön. Solen tittar fram av och till när molnen flyttar på sig.

Sjön ligger blank och stilla, himlen har moln i alla möjliga variationer och färger.

Termometern visar på 14 grader varmt, inte en så illa kväll, rätt perfekt tycker jag.

 

Jag känner mig väldigt sliten och kommer göra "pinan" kort här, det är lite för mycket för mig nu att jobba från nio på morron till halv nio på kvällen. 

Men jag ska inte göra om det, jag lovar mig själv det i skrivande stund.

  

Jag minns när Anna Lisa och jag plockade sju olika blomster som skulle läggas under kudden och vi skulle då drömma om den tillkommande.

Anna Lisa var ett år äldre än mig och hade hört att så skulle man göra på midsommaraftonens natt. Jag gjorde som hon sa men jag drömde inte ett dyft, mindes ingen dröm på morron i alla fall. Hon påstod att hon drömt, men det tror jag inte. Jag frågade vem hon drömt om men det var hemligt, sa hon. Haha, hon bara lurade mig.

  Vad jag minns så var jag tretton och hon fjorton i så fall.

 

Ha en riktig glad och fin midsommar!

  Med mycket sol och värme!

 

Dagens namn är: Adolf och Alice, grattis till er!

 

Ha en fin avslutning på torsdagskvällen vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards