oskmar

Alla inlägg den 24 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 24 juni 2022 20:20

 

Vädret kan inte bli bättre än så här, just på denna bild några små luftiga sommarmoln som speglar sig i sjön.

  

Vilken härlig Midsommarafton!

Länge sedan det var så här fint på midsommarafton, med värme, solsken och stilla lungt på sjön.

Det har verkligen varit njutningvärt och fortsätter.

Just nu är det 24 grader varmt på skuggsidan och sjön är som en stor nyputsad spegel när klockan är halv nio. Inte ett enda moln på himlen ser jag, det är så, men inte snödrev.

       

 

Käringholmen finns alltid med på ett hörn.

    

Jag började dagen med att göra klar min midsommartårta och halv elva kom Laila och gjorde det sista på den, placerade alla jordgubbar.

Sen gjorde jag elvakaffet och vi åt jordgubbstårta till det.

Det mesta är kvar så klart för det är en stor som jag gjort i långpanna.

Laila var här och höll mig sällskap tills halv två, hon var ensam på Knackaitorpet idag för Anders och Norton had farit på en bilträff och hon ville inte följa med i värmen.

Jag har varit ute större delen av dagen, gått runt fastigheten och tagit bilder, suttit ute i solstolen, läst, somnat och njutit i största allmänhet.

 

Lummig grönska på midsommar som sig bör.

  

Dagens namn är: Inget, det står bara midsommarafton.

 

Ha en riktigt härlig fortsättning på kvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards