oskmar

Alla inlägg den 25 juni 2022

Av Elsa Mårtenzon - 25 juni 2022 17:17

 

Hej då till Näsuddens pågående solnedgång!

      

Vilken midsommardag det varit, solsken och värme!

Det var svartblank sjö på morron när jag tittade ut, men det ändrades vilket var tur, till en lagom vind. Det behövdes för att det skulle vara liiite svalka i solen. Det har också varit lite lätta sommarmoln som har varit såå vackert mot det himmelsblå himlavalvet, det har varit omkring och nära 30 grader varmt under dagen.

Just nu är det 27 grader varmt i skuggan med svag sydlig vind och så vackra moln därovan.

 

Lätta sommarmoln svävar på himlen i solvärmen...

  

 Idag var vi lite flera på elvakaffet än när jag är alldeles allena. Som tur var så blev tårtan mindre när vi var flera.

 

De hade haft en väldigt bra dag på sjön på Michaels båt igår. Men tyvärr hade solen bränt dem för mycket och det var inte bra. Det fläktar när man är på sjön så det är lätt att lura sig själv.

De hade intagit både lunch och middag ute på sjön. Jocke och ingrid bjöd på lunchen och Ann Cathrine och Jan Peter stod för middan. 

Michael stod för den härliga åkturen.

    

Kan det finnas något bättre sätt att fira midsommardagen på än att fara fram i lagom fart på Bellvikssjön?

  

Ikväll är jag bjuden på middag på Näsudden och återkommer eventuellt när jag kommer hem.

 

Hemma igen efter middan på Näsudden, en mysig kväll synd bara att jag blir så fort mätt. 

Men det bästa är ändå att få umgås och prata med folk en kväll i flera timmar, det är jag inte så bortskämd med numera.

Vi har suttit på Michaels altan för där är det svalare på kvällen, men en härlig utsikt över sjön.

Just nu när klockan 22.30 så är det 22 grader varmt och solen har nyss krupit nedanför horisonten, den har gjort kväll här i Bellvik nu.

Det kanske blir svårt att sova i den värmen i natt, jag tröstar mig på fläkten som gör sitt på högsta fart.

 

En väldoftande bukett liljekonvaljer som jag plockat vid husknuten...

 

Tack för en trevlig kväll Jan Peter och Ann Cathtrine!

 

Dagens namn är: David och Salomon, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på resten av midsommardagens kväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards