oskmar

Alla inlägg den 7 juni 2023

Av Elsa Mårtenzon - 7 juni 2023 16:33

 

Ganska mycket moln, men varmare och lugnare på sjön.

    

I dag har det varit ett bra väder, det verkar vända eftersom nu och det är bra.

Det var ganska svalt under natten och jag får lyfta in blomamplarna i hallen och lägga ett lakan över de andra, av säkerhet om det skulle bli minusgrader.

Jag hoppas att det blir slut på det nu och att de kommer på sin rätta plats som de är ämnade för.

Det har varit rätt mycket solsken i dag och måttlig vind på sjön och det känns mer än skönt.

Just nu är det 15,5 grader varmt och det var ett tag sedan nu. Vinden har vänt och kommer från sydost och det är bara en liten svag krusning på sjön. Solen skiner, men det finns moln på himlen och solskenet kan vara tillfälligt, hoppas inte det!

Jo, det var högst tillfälligt för nu är himlen förtätad med moln igen, en timme senare.

 

Litegrann orkar blomma trots det kalla och blåsiga vädret, men de här tål tydligen vad som helst i väderväg.

  

Jag var ut och tog några bilder nu och solen värmde så skönt och det känns bra, om det nu bara får fortsätta.

    

Trots det vackra vädret idag har jag inte haft tid att gå ut på hela dagen för jag har bakat bullar och det tar sin tid innan allt är klart.

Nu är det bara paketering och frysen som väntar, sen så blir det ett bra tag innan nästa bullbak.

 

Nu ska de ner i frysen, sedan tar jag ledigt!

 

Nu önskar jag hem min gräsklippare endera dagen, det växer som bara den nu.

I morron måste jag ringa och höra om det ens är på gång, eller om den bara står där. När jag var ut och fotade nyss var det nära 20 cm långt gräs på sina ställen, det är inte bra.

 

Det grönskar på och gräset växer.

  

Vilken katastrof det är på grund av sprängningen av den stora dammen i Ukraina. Ryssland vidhåller som vanligt är, att de är oskyldiga till detta terrorbrott. Men vad skulle Ukraina ha för anledning att försöka dränka sitt eget folk och dränka sin egna mark.

De har nu fått massor av bästa jordbruksmark under djupt vatten och all övrig förstörelse av hus och övriga byggnader, som ligger under vatten och det är inget som går att att reparera. Det sägs idag att dammen går inte att reparera, det är så vidrigt gjort att det finns inga ord för ondskan som ryssarna står för.

        

 

Dagens namn är: Robert och Robin, grattis till er!

 

Ha en fin försommarkväll på onsdagen, vi ses!

 


Hej då för denna gång!

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards