oskmar

Alla inlägg den 6 juli 2023

Av Elsa Mårtenzon - 6 juli 2023 16:35

Halv sju i morse, det såg lovande ut för   dagen.

     

 

   

Från tidig morron och hela dagen har sjön varit som en spegel.

Men klockan fyra då kom vinden och rörde om den lite lagom, vinden kommer från söder och är därför varm.

Det har varit växlande molnighet under dagen men med mycket sol, nu är molnen tätare därovan.

Just nu är det 20,5 grader varmt, svag sydlig vind, mycket moln och för tillfället ingen sol.

 

      

En stor del av dagen har jag vistats utomhus och jobbat i det vackra vädret, lagom värme i dag.

När jag var klar körde jag till Nils Gunnars, i dag igen, men ingen hemma.

Nu ger jag upp.

När det är vinter då kör jag inte dit, tycker inte om att sätta i motorvärmare och skrapa och sopa bilen fri från snö och is, sedan åka iväg och de inte är hemma.

Därför görs mina försök att hälsa på när det är sommar. Men jag bommar nästan alla gånger, de är borta!

 

Mina blommor ser taniga och lidande ut på grund av vattenbrist.

    

 

Jag bär inte vatten och drar inga vattenslangar numera för att hjälpa dem på traven, tyvärr...

    

 

Men ojoj vad de krusar för Erdogan nu, det är så man mår illa. 

Han känner sig nog väldigt mäktig nu och allenarådande. Hemskt!

En riktig utpressare, det är vad han är.

Det ska nu bli förhandlingar på måndag enlig nyheterna, det spås tuffa förhandlingar. Men om de ger något resultat i positiv riktning för Sveriges del det återstår att se.

Det borde inte få vara så, att en enda människa ska få ha sån makt över en stor del av världen. Han kan ju pressa ut vad som helst, en sån diktator.

En som njuter av detta är naturligtvis makthavaren och envåldshärskaren i Kreml.

Erdogan och han är ju så goda vänner och kan vara väldigt överens om den här fördröjningen när det gäller Sverigas NATO-medlemsskap, tror jag.

    

 

Dagens namn är: Esaias och Jessica, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Mörka moln på himlen nu och mörk sjö, kan det innebära regn i faggorna?

    Hej då!

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards