oskmar

Alla inlägg den 19 juli 2023

Av Elsa Mårtenzon - 19 juli 2023 17:17

 

Klockan fem ikväll och fullt godtagbar utsikt, tycker jag!

    

Dagen har varit perfekt vad gäller vädret, bra arbetsväder. Solen har även idag fått tävla med molnen för att hålla sig framme. Men molnen har inte haft chansen att vara i vägen, solen segrade helt klart.

Just nu är det 18 grader varmt och solsken. För några minuter sedan var sjön helt stilla men nu har det helt plötsligt uppenbarat sig en "småkrusning" på vatten ytan som har riktningen från norr.

 

Samma tid och samma sjö!

    

Jag har varit ute och jobbat sedan klockan tio i morse tills klockan tre, så när som på en kvart för elvakaffet och det var precis så lagom värme att jobba i som man kan önska sig.

Jag har försökt få bort alla rötter efter häggen som nu ligger inne i skogen och skräpar. Det var inte det lättaste jobbet för en numera klantfia. De var sega att klippa av med sekatören, de allra grövsta gick både jag och sekatören bet på, så de är kvar och jag vet inte hur jag ska få bort dem.

Men det blev en full skottkärra att styra iväg med, så bättre blev det.

Efter det har jag klippt gräs på hägna, det som vuxit sig långt, så långt att jag måste klippa samma yta två gånger, på två ledder.

Trots att det kommit en del regn nu så märks det lite, jorden är kruttorr ändå och det går inte vänta sig annat när det är sandblandad jord som här.

 

De här fulingarna kunde jag inte göra mycket åt, hur får jag bort dem?

    

Ja, mycket får man läsa innan öronen ramlar av, följande läser jag i boken

3000 otroliga fakta om Sverige:

"Under 1700-talet betraktades kirurgisk verksamhet som ett så smutsigt hantverk att det var helt meningslöst att tvätta händerna före en operation."

Slut citat

 

Men det var det värsta, överlevde verkligen de som opererades då?

Så vidrigt, inte så vidare värst upplysta kunde folket vara på den tiden när det gällde bakterier och vikten av hygien, allra helst vid operativa ingrepp.

  

 

"Almecke" eller rallarrosen, den tål torka den...

  

Haha, Putin har ställt in sin resa till Sydafrika i augusti, fegis.

Det land som Putin reser till är nämligen skyldig att gripa honom för krigsbrott och den risken vågar han ju inte ta. Han är sååå skyldig till en massa vidriga krigsbrott att det finns inte straff nog om han åker fast.

      

 

Dagens namn är: Herman och Hermine, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

Vad tycker du Maria om blomman du kom med på min födelsedag?

Att den orkan bära alla blommor, fantastiskt!

    

Hej då och ha det hur bra som helst!

    

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards