oskmar

Alla inlägg den 27 juli 2023

Av Elsa Mårtenzon - 27 juli 2023 21:26

 

Inte så tokig början på dagen.

    

 

Ikväll kom jag inte hem förrän klockan var åtta, har varit borta hela dagen - på semester, i Strömsund.

  lagom lång semester, eller hur?

 

Halv elva innan "semestertrippen!

    

Ingrid och jag begav oss i väg efter elvakaffet och det har varit en riktigt trevlig "semestertripp".

Vi har besökt affär efter affär, jag har handlat och Ingrid har varit mer återhållsam, men så brukar det vara för det mesta.

Jag har lite svårt för att inte handla, men jag köper ju saker som jag behöver och pengar är ju till för att användas. Dessutom gör jag inte så många utflykter numera och då måste jag ju passa på när jag har chansen.

Och så har jag ju handlat till en liten bebis och det är ju extra roligt, att jag har chansen att få göra det igen.

 

"Uppå källarbacken, uppå källarbacken har jag en vän", nää bara rallarrosor.

  

Vi har haft supertur med vädret, en riktigt härlig sommardag med solsken, lagom värme.

 

Molnen som visade oss vägen hem ikväll, var supergranna.

    

Jag har ju missat alla nyheter under dagen och är nu tvungen komma ikapp ikväll.

Har insett att det hänt en del medan jag varit ute på vift så nu måste jag komma ikapp.

Har nu sett Världens historia:

"Nazismens uppgång och fall", en brittisk dokumentärserie från 2022, som jag inte kunde missa och nu har jag inte tid med mera här på bloggen, det är dags för 4 - ans sista nyheter.

Men ni kan se till att ha det riktigt bra resten av kvällen.

 

Dagens namn är: Marta, grattis till er som heter så!

 

Det namnet har förekommit i Bellvik, min farmor hette nämligen Marta Lovisa.

 

Ha en en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Ajjj! Det blev samma bild en gång till, det var inte meningen...

Hej då!

        

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards