oskmar

Alla inlägg den 28 juli 2023

Av Elsa Mårtenzon - 28 juli 2023 16:37

 

Halv sju i morse, ett gäng fåglar som tar sig en simtur...

  

Perfekt väder om ni frågar mig!     

Jag gillar när solen skiner och i små stunder kan döljas av moln en stund då och då. Om då termometern visar på 20- 22 grader varmt och när stor del av tiden ligger sjön som en blänkande spegel. Det är helt och hållet till min belåtenhet!

Just nu är det 20, 4 grader vamt, vinden kommer från norr och är måttlig, vackra ulliga, bulliga moln där ovan, super!

       

 

Bellviks pärla, det är sjön och alla dess holmar!

      

Eftersom jag var på vift i går så fick jag lov att "flytta" torsdagen till fredagen.

Alltså har jag haft veckans städdag på fredag den här veckan. Det finns de som säger, men är det nödvändigt att du som är ensam städar varje vecka?

Ja, det gör jag ju för egen trevnad, det är ingen som tvingar mig, inte ens den där Luther som sitter på min ena axel och pockar på ibland, men han är inte allenarådande över mig, jag har mycket egen vilja när det gäller Luther också.

    

 

Ja, jag ser mig inte mätt på molnen, de är ju olika jämt och ständigt, jag tröttnar inte på dem.

  

Efter fullgjord städning, som inte var klar förrän vid två tiden den här gången, gick jag ner till sjön och rotrev aspskotten, som kommit i mängder på ett par veckor efter min klippning, en del hade hunnit bli hela halvmetern långa. Usch vilke ohyra!

    

Det var inte utan att jag hade ett brett leende på mina läppar i morse när jag hörde Strömmer försvara Jomshofs, SD, uttalande om profeten Muhammed. Det var minsann ingen lovsång direkt. Det var det grövsta jag hört om profeten någonsin i svensk politik. 

Däremot tyckte Srömmer, M, att det var värre att Morgan Johansson, S, krävde Jomshofs avgång eftersom hans uttaldanden inte gjorde att Sverige blev i bättre läge i den muslimska världen, med tanke på hur upprört allt är nu.

Ja, jag skulle vilja påstå i det här läget, att M, KD och L har sålt sin själ helt och hållet för Sverigedemokraterna, de sväljer allt som kommer från dem.

    

OBS!!! Alldeles nyss hörde jag på radion att Jomshof har bestämt sig själv för att avgå!

Hoppsan!!! Ja, men han har ju hunnit spotta ut många grodor under åren.

Och nu efter att han avgått är han ju fri att spotta grodor så mycket han vill, det kommer han att trivas med det!

      

Så kan det gå om inte haspeln är på!

  

 

Dagens namn är: Seved och Botvid, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en helt fantastisk fredagkväll, på återseende!

 

På väg upp från sjön efter en dust med aspskotten, igen!

  

Hej då!

    

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards