oskmar

Alla inlägg den 4 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 4 juni 16:21

 

Klockan sex i morse, mycket moln och 7,2 grader.

    

Idag har vi inte för varmt, utan betydligt svalare väder än förra veckan och veckor före det. Men det hade vi inte väntat oss heller, att det skulle fortsätta med 25-26 graders värme, det är inte äkta svensk sommar, den innehåller både kallblåst moln och regn ibland, men den är välkommen tillbaka, värmen, men lagom.

Just nu är det 16,5 grader varmt, det blåser från sydost, ganska friskt samt moln både här och där.

     

 

Men då låg sjön stilla och vacker.

     

I dag har jag varit på handelsträdgården utanför Åsele, Genbäcks. Och där fanns det gott om blommor och så fina, synd att jag inte kunde köpa så mycket som förut, för de ska planteras också.

Men förresten det hade inte gått att få plats heller i bilen för vi var två som handlade blommor. Jag blev tillfrågad av Ingrid om jag ville följa med dem  och tackade så klart ja.

Nu står de ute på brokvisten i alla fall, i morron kanske jag får dem på plats.

 

 

  Det fick räcka i år.     

 

Jag var inte hemma förrän vid fyratiden och har inte gjort ett dugg sedan jag kom hem.

Ska försöka göra mera nytta i morron, men slutar här nu.

 

Dagens namn är: Solbritt och Solveig, grattis till er!

 

Namnet Solveig har funnits i Bellvik, nämligen Solveig, född Östlund, dotter till Herbert Östlund, född 1909 i Bellvik och Viola Östlund, född 1920 i Nappsjö.

Solveig bor nu i Rörström, jag träffar henne ibland när jag kör med billen till "Verkstan", där hon jobbar på sin mans kontor. Vi har en del att prata om eftersom vi båda är uppvuxna i Bellvik och det är alltid roligt att träffa henne för hon lyser som en sol (namnet förpliktigar) och förgyller tillvaron medan Staffan fixar bilen.

    

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!


 

Solen skiner nu och det har den gjort hela dagen med lite moln här och där.

Och nu kommer Laila med posten.

    Hej då!    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards