oskmar

Alla inlägg den 5 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 5 juni 18:27

 

Halv sju i morse, det såg inte så tokigt ut, solen fanns där bland alla molnen.

    

Håll i hatten annars blåser den bort, åtminstone här!

Det har blåst småspik hela dagen och fortsätter än. Det har varit ganska varmt i luften ändå, omkring 17-18 grader.

Just nu är det 17 grader varmt och mycket moln både här och där, blåsten håller i sig och kommer från sydost, därav ljumma vindar.

      

 

En morronbild till.

  

Idag har jag gjort rent från allt frömjöl och vinterdamm som samlats inne på brokvisten och putsat fönstren där på insidan, utsidan är kvar till en annan dag, tyvärr. 

Blommorna är omplanterade och finns på plats, skönt att det äntligen är ordning där.

    

 

Härligt med lite sommarblommor, äntligen!

   

 

  

 

   

Klockan fyra kom Nils Gunnar och hämtade mig, jag var ditbjuden på mat. Skönt att slippa laga maten själv för då var det ont öööverallt efter dagens städjobb.

I morse var jag så blåögd att jag trodde jag skulle hinna klippa lite gräs på eftermiddan, men ack nej.

Det är slut på den tiden när jag satte mig på klipparen kvällstid, det ids jag absolut inte nu. Kvällsjobb har jag slutat med, inte som när man jobbade, bakade bullar på kvällen, fick dem i frysen vid elva,tolv, innan allt var klart.

Det fanns en annan ork då, vad det nu kan bero på?

 

 

Friska vindar från sydost.

     

Dagens namn är: Bo, grattis till dig som bär det namnet!

 

Namnet har förekommit i Bellvik, nämligen Bosse Wallin, född i Bellvik, son till Bojan och Amandus Wallin. Bosse hann  inte bo i Bellvik så många år förrän föräldrarna flyttade till Hoting.

Nu bor Bosse och hans fru större delen av året i Portugal, men jag tror att de bor i Sverige under sommaren.

Grattis på namnsdagen Bosse!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

Men Käringholmen blåser inte bort!

      Hej då!       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards