oskmar

Alla inlägg den 8 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 8 juni 16:09

 

Just nu ser jag detta när jag vrider på skallen ett halvt varv och tittar ut, mäktigt!

      

Det har bjudits på både sol och moln och pyttelite regn i dag, omväxlande.

Den regnskur som kom innehöll inte mycket vatten och pågick inte lång stund.

Det har varit 17-18 grader varmt och ibland har sjön legat stilla och ibland har det varit måttlig vind som kommit från sydost.

Just nu är det 17 grader varmt och många fina moln, men solen har chansen att titta fram emellanåt, sydostlig vind.

     

 

Det ser jag  också just nu!

    men även solen gör sitt!

I dag har jag varit solokvist hela dagen, det går bra det också för det är jag mest van.

Jag har bakat fikabröd för sommarens fikagäster, det ska jag fortsätta med i morron, för enligt YR ska det regna en hel del då, då passar det bra att hålla sig inomhus.

    

 

Smörbollarna blommar som vanligtvis brukar blomma lagom till skolavslutningen, tidigt.

    

Jag såg på Eu-debatten igår kväll och vissa stunder var det en ren plåga, tycker jag och det är hur tydligt som helst att jag tycker olika än en del andra.

Och Ebbas goda vän är en kopia av henne själv, vet och kan allt bäst själv och hon använde samma vokabulär som en viss riksdagsledamot använde sig av för ganska många år sedan gjorde i ett KU- förhör. Jag vet inte om jag tycker såna ord är så väl valda av de som deltar i såna sammanhang. Och att man eldar upp sig så det ser ut som att ögonen ska trilla ut och dessutom inte kan vänta på sin tid för ordet i sammanhanget. 

Men, men, det finns de som tycker att det låter bra att ryta och gorma.

    

 

Halv åtta i morse.

    

Dagens namn är: Eivor och Majvor, grattis till er!

 

Ha en fin avslutning på lördagskvällen, vi ses!

 

Halv tolv igårkväll!

      Hej då!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards