oskmar

Alla inlägg den 9 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 9 juni 18:21

 

Halv sju i morse lite sol och glitter på sjön.

    

Nu har spöregnet kommit på allvar, i kväll regnar det utan uppehåll, inga skurar alltså.

Under dagen har det hängt regn i luften men bara lite lätt och från morron så skymtade solen fram litegrann.

Igårkväll fick vi uppleva en hagelskur som smattrade hejvilt på fönsterblecken och det kom skjutsande hageldrivor från taken och med åskmuller, rätt stora hagel, jag hade inte velat vara ute under skuren.

Vi får väl hoppas att sommaren, solen och värmen kommer tillbaka igen, men den här veckan lovas det bara regn, blåst och ruskväder.

Just nu är det 9 grader varmt och rätt kraftig blåst som kommer från nordost och det regnar på.

      

 

En stund med solsken lite senare på morgonen.

    

I dag har Tim och Jan Peter varit hit och jag kunde konstatera att nu har Tim växt i kapp sin morfar och är till och med längre än han. Han har verkligen dragit iväg i längd det här året, ingen Lill´Tim längre, men go´och snäll.

 

Dimma efter hagelskuren igårkväll.

    

Ikväll har Nils Gunnar och Ingrid varit hit, de kom direkt från Dorotea och hade varit och röstat, braaa.

Det är oroande nyheter om valresultaten ute i Europa på nyheterna nu. Jag bävar för slutresultatet.

Jag får en lång kväll för jag ska absolut se in i det sista och på TV räcker det till klockan ett i natt.

Nyss såg jag Orban i Ungern uttala sig och han hoppades på valet i USA i höst, han är ju beundrare av Trump.

Låter farligt från alla håll och kanter, usch och fy!

Hur tänker människor egentligen?

 

En rejäl hagelskur igårkväll och åskdån.

    

 Dagens namn är: Börje och Birger, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Åter till valvakan!

 

Smörbollarna kroknade litegrann efter hagelskuren, men har rätat upp sig igen.

Hej då!       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards