oskmar

Alla inlägg den 13 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 13 juni 18:15

 

Sjön före hagelskuren, det såg lite lurt ut.

    

Modemet tålde inte åskvädret så jag har varit tvungen be Laila komma och hjälpa mig och nu kom jag ut på Nätet.

  

 

Innan himlen mörknade på riktigt.

    

Det var så varmt och soligt när jag var ute och klippte gräset mitt på dagen. Jag klippte en och en halv timme och slutade, det hade inte gått att vara ute så mycket längre. I ett litet nafs så var det bara 10 grader varmt, det ändrade sig inom en halvtimme från 21-22 och blev bara hälften så varmt.

Himlen blev svart som natta och åskan kom som ett brev på posten med hagel som smattrade som tusan på taken och studsade en dm mot fönsterblecken.

Det var det som mitt modem inte gillade!

Just nu är det 12 grader varmt med ganska mycket blått därovan, det är vindstilla på sjön nu. Det gick vita vågor på den tidigare under åskskuren.

 

Rätt stora hagel, det var tur att jag hunnit köra in klipparen.

  

 

Trädtopparna speglar sig i vattenpölarna.

  

 

Men på förmiddagen och morgonen var det riktigt fint väder!

    

Dagens namn är: Aina och Aino, grattis till er!

 

Aina har som namn förekommit i Bellvik, nämligen Aina Korsén, som var en klippa när det gällde att jobba för Bellviksdagen, flera dagar, tio till elva, stod vi bagarstugan i 30-40 graders värme framför bakugnen. 

Men vi måste ju sälja tunnbröd för att få in pengar till Bellviksboken och för fikat under dagen. Vi hade längsta kön var till tunnbrödet, fikaståndet och getost-getmesen och det rökta älgköttet, det var begärliga varor.

Aina bor numera på Bergvattengården sedan ett antal år.

Aina var en trogen god vän som jag saknade sedan hon flyttat från Bellvik.

      

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Just nu ser det ut så här!

 

Hej då!        

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards