oskmar

Alla inlägg den 14 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 14 juni 16:34

 

Halv sju i morse, det är inte svårt att titta ut på en stilla sjö, jag njuter av hela mitt hjärta när jag tittar ut!

      

Oj, vad vädret varit ombytligt i dag!

Ena stunden har regnet stått som spön i backen och i nästa stund har sjön varit vinstilla och bara blänkt i solen.

En regnskur var det riktigt mycket vatten i och det bildades stora vattenpölar på gården.

Just nu är det 15 grader varmt, vinden är måttlig och kommer från sydost.

Det är mycket moln på himlen men solen ges chansen att titta fram av och till.

 

Här är Gudagott att vara!

    

Jag har försökt att göra lite nytta i dag, men inte har det hänt särskilt mycket, men det får väl duga ändå.

 

    

Mitt på dagen kom Jan Peter och Ann Cathrine med presenter, jag råkar fylla år i morron, det blev ett till, med bara några få sen förut.

 

Tusen tack för uppvaktningen Jan Peter, Ann Cahtrine , Malin och Michael!

       

 

Nu har himlen mörknat ordentligt, sen kom regnet.

      

Just nu hör jag på radion att de kriminella finns inblandade i jordgubbsförsäljningen också.  Ja, finns det någon verksamhet som krim-gängen inte är inblandad i numera.

Man får väl sluta köpa jordgubbar nu också, jag vill inte vara med och göda kriminella. Det har gått så långt nu att folk orkar inte bli förvånad längre. Och det finns inte en dag eller natt som det inte skjuts, som för det mesta leder till död och dämed mord.

Vilken vidrig situation som det blivit i Sverige, på grund av tjyvgängen och gängmördarna, usch! Och till syvende och sist knarket!

      

Nu skiner solen igen, men för ca en timme sedan så regnade det, det är upp och det är ner i vädret också, men regn behövs om det ska växa, sa mamma.

 

      

 

Dagens namn är: Håkan och Hakon, grattis till er!

 

Håkan som namn finns i Bellvik, nämligen Håkan Östlund, som bor som en av de närmaste grannarna till mig. Men det är nog minst två till tre år sedan jag träffade Håkan. Men, jag glömmer inte att Håkan och hans fru Asta på måndagsmorgonen, dagen efter första Bellviksdagen, kom med en jättevacker bukett rosor och tackade mig för att jag ordnat Bellviksdagen. Det värmde verkligen i hjärtat och var något som jag inte förväntat mig. De rosorna finns fortfarande kvar, nu torkade, i mitt museum.

Grattis på namnsdagen Håkan!

      

Ha en fortsatt bra fredagkvväll, vi ses!

 

Halv tolv i går kväll.

     Hej då!      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards