oskmar

Alla inlägg den 25 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 25 juni 17:05

 

Just nu, lite lätta moln och solsken, en ynka liten krusning på sjön. Härligt!

    

Äntligen en härlig sommardag, med lagom värme och sol!

Det såg inte helt lovande ut i morse, det var mycket moln och ganska svalt.

Men efter en inte alltför lång stund så var molnen borta och solen värmde.

En precis lagom sommardag enligt mitt tycke, lagom värme och lugnt på sjön, om man inte sätter sig mot en solvägg men det gör inte jag längre.

Just nu är det 24,6 grader varmt på skuggsidan med en liten svag krusning på sjön och ljuvliga moln på himlen.

    

 

    

Jag har varit till Dorotea idag och där är det ett himla kryssande för att komma fram, fortfarande, det verkar sitta fast.

Jag kunde inte märka någon större framfart sedan förra måndagen.

Det här måste väl vara ett avbräck för affärer, fik och matställen, att nu när semestern börjar eller är igång redan, att det är en massa grejer och skyltar hit och dit och i vägen för näringsidkarna. Det skulle inte förvåna mig om de flesta bara kör förbi i Dorotea och äter, handlar och fikar när de kommer till Vilhelmina eller Åsele.

Det är ju ingen fin plats att stanna på i Dorotea nu heller, det ser bara stökigt och rörigt ut.

Det har annonserats att de ska jobba nattskift den här veckan men isåfall blir det väl semesterstopp efter det, det skulle de börjat med när de kom dit, då kanske att de hunnit bra mycket längre.

    

Halv ett var jag hemma igen och borta bra men hemma bäst, som alltid!

Då tog jag en kaffepaus, sedan gick jag ut i det vackra vädret, tankade klipparen och körde på tills det var matdags, härligt jobb i det här vädret.

Om vädret fortsätter så här i morron så blir det fortsättning på klipparen, det är knälångt gräs som det ser ut nu, första gången sedan jag kom hit för 38 år sedan.

 

Klockan elva i gårkväll.

    

Dagens namn är: David och Salomon, grattis till er!

 

Ha en riktigt skön och härlig sommarkväll, vi ses!

 

OBS! Jag har inte än sett eller blivit biten av en mygg och ingen har besökt mig inne i huset, trots öppna fönster. Ändras det nu när det är så varmt och efter allt regn? Hoppas inte...

  

 

Klockan sex i morse, men det blev ändring och dagen har varit helt perfekt!

 

Hej då!      


 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards