oskmar

Alla inlägg den 29 juni 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 29 juni 20:27

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 29 juni 20:27

 

Just nu ser det ut så här!

      

En helgrå dag, tror jag, lite regn ibland men inte mycket.

Just nu är det 13 grader varmt och många, många gråa moln på himlen.

 

För två timmar sedan såg det ut så här.

    

Min dator har varit heldöd hela dagen så jag hade gett upp att komma in och skriva några rader här, men så helt plötsligt så händer det, utan annan åtgärd av mig än att försöka en gång till. Den har inte ens gått att släcka ner under dagen.

Jag har inte gjort ett enda dugg idag, annat än det jag absolut måste.

Det beror på attt jag absolut inte kunde sova ett dugg under natten, jag har gått omkring som en "Biden".

Det var föööör varmt i sovrummet, ändå hade jag fönstret vidöppet, en meter från min säng och fläkten på det högsta, vände och vred på mig femtio elva gånger.

Halv två gick jag ner och satte mig och löste korsord, sedan läste jag lite nyheter på datorn, då var den inte död.

Gick upp igen, tittade på termometern i sovrummet, 28 grader varmt, inte konstigt att sömnen uteblir då.

Tog en tidning och läste, trodde att sömnen skulle komma efter ett tag, men icke så Nicke. Jag blev glad när det äntligen blev morron, klockan sex.

Hur överlever folk där de har 35-40 grader varmt, eller mera? Usch!

Nu är det ju svalare ute ikväll, så jag hoppas på en skönare natt!

 

Älskar denna utsikt, hur ska jag kunna lämna den?

      

 

Dagens namn är: Peter och Petra, grattis till er!

 

Båda namnen har funnits i Bellvik, nämligen två av Håkan och Asta Östlunds barn heter så.

 

Ha en fin fortsättning på lördagkvällen, vi ses!


(Om datorn funkar.)

 

Sent i gårkväll, grann himmel!

  

 

Hej då!

    

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards