oskmar

Alla inlägg den 3 juli 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 3 juli 19:20

 

Halv elva igårkväll såg det ut så här, varierade moln, vilket jag gillar. Skrik till om du inte gillar mina molnbilder! 

  

Äntligen kom jag in för att skriva, det bara krånglar och krånglar.

Hela dagen har det varit tjockt med moln och ingen sol. Men nu är det fint på sjön i alla fall.

Just nu är det 15,2 grader varmt och sjön ligger stilla och vacker.

 

Nu skiner solen men är på väg att gömma sig bakom ladugården!

    

Jag har gjort en långpannekaka idag på förmiddan och sedan sorterat och slängt ett par tre timmar igen. 

Jag fyller säck på säck och låda på låda, det blir ingenting kvar till slut.

Det liknar hur det var när Jan Peter och Anders skulle städa sina rum till jul när de var barn, de städade bort mycket som de inte behövde, tyckte de.

Men de fick över så mycket att de klarade sig ändå och det kommer jag också att göra.

 


 

    

I morron blir det spännande och se hur valet går i England, men där ser det ut att gå åt ett håll, enligt mätningarna.

Då är det nog mer ovisst hur det blir i Frankrike på söndag, där är det en skrämmande situation när det gäller valet, hoppas inte att extrem högern tar hem det, utan att folk tänker till i slutänden ändå.

     

I dag har Anders varit hit med tunnbrödet som jag beställde av Bosse Jönsson i Tåsjö och han kan baka tunnbröd! Det är så bra kavlat och perfekt på alla vis.

Vilken skillnad på det som jag köpt på ICA som bakas på Stornäset utanför Hoting. Jag fattar inte att de bakat i så många år nu och duger inte till att få till en felfri brödkaka än. Det är så slarvigt kavlat att jag stått med kökssaxen och klippt och skräddat till brödbitarna för att göra en smörgås. Det är tjocka och hårda kanter och ihopkladdad deg, inte kavlad, på den övriga kakan. Dessutom så dåligt sopat att det är mörkbrunt med "svent" mjöl på baksidan och därmed oätligt, den biten får man slänga bort. Och det kostar nästan hundra kronor för en påse på ICA. Aldrig mera en påse bröd från Stornäset!

    

 

Kvällssolens sken!

  

Nu struntar jag i det här för ikväll, jag tar ledigt!

 

Dagens namn är: Aurora, grattis!

 

Ha en fortsatt fin onsdagkväll, vi ses!

 

Hej då!

    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards