oskmar

Direktlänk till inlägg 16 juni 2020

Juni 2020 06 16 sol och varmt

Av Elsa Mårtenzon - 16 juni 2020 21:55

      

OBS! Bilden vill inte ikväll, nu väntar jag inte längre på den. Det får bli i morronkväll...

 

Det är inte klokt vad vi har haft "finväre" länge!

Det är nästan så att man måste nypa sig i armen varje morron för att testa om det är sant.

Joo, det är det? I morse och många mornar tidigare har sjön legat blank och vacker framför mig när jag tittar ut. Det har verkligen varit vackra och fina dagar och nu är hoppet att det ska klara sig över midsommarhelgen också.

Längre än så naturligtvis, men då måste det komma några riktigt blöta regnskurar  ibland, helst nattetid.

Just nu  när klockan är 22.30 är det 18 grader varmt och sjön är sååå vacker, där holmarna speglar sig och ses i dubbbel upplaga.

Inte ett moln på himlen ser jag så långt ögat når. Det är andlöst vackert när jag tittar ut genom fönstret där jag sitter.

Det finns all anledning att stämma upp i: "I denna ljuva sommartid".  

 

Jag kom hem först klockan nio i kväll. Har varit till Strömsund och klippt mig.

Sedan har jag varit hos Nils Gunnar och Ingrid och ätit middan. Vi satt ute på deras uteplats och hade samma vackra sjö framför oss där. Det var tyst och härligt, vi kunde lyssna till tystnaden, när vi tystnade själva.

 

I kväll meddelades på nyheterna att de kommit på ett läkemedel för covid- 19.

Ett mycket billigt läkemedel som funnits sedan 1960- talet, ett cortisonpreparat.

Det används i England redan, men hjälper bara på de svårast sjuka, i respitator- behandling.

 

Samtidigt som det talas om att i Sverige har flera privata äldreboenden, samma kedja, beodrats av ansvariga läkare att de äldre som fått sjukdomen skulle ges palliativ vård, utan att någon läkare träffat dem och sett om de behövde sjukhusvård.

Det låter skrämmande och mera kommer nog fram när det gäller att det är många döda i Sverige med anledning av corona.

Det kanske är säkrats ändå att det inte tas så stora ord i munnen från vissa.

 

Dagens namn är: Axel och Axelina, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på tisdagens kväll, inte så mycket kvar men ändå!

Ha det gott och hej då!

(Men jag har nog en timme kvar, nattvandrare, kallade mamma mig)

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 24 juni 17:14

  Ikväll kommer jag bara lägga in bilder från igårkväll, för de var färggranna. Tagna mellan halv tolv och tolv.    En dag med lite blandat väder, det började ganska bra från morron, men sedan mest moln och blåst. Ingen sommarvärme här i al...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 23 juni 16:48

    Jämngrå himmel i morse!        I dag har jag inte sett ens skymten av solen, den har inte haft chansen för alla moln. Vinden har hållit sig ganska stillsam i dag och det har varit omkring 15-16 grader varmt. Det har småstrilat eller duggr...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 22 juni 17:37

  Klockan två under natten som var och det var så vackert!      Bra väder idag och det har blivit varmare. Det har varit moln men även solsken och inget regn. Just nu är det 19 grader varmt och vinden kommer från syd och det känns ju att de...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 21 juni 20:10

  Solblänk på sjön tidigt i morse!      Äntligen fick jag göra kväll, men jag rår helt och hållet för det alldeles själv, det är ingen som har jagat mig. Halv åtta hällde jag bort sista diskvattnet och då fick det vara bra för i dag! Jag ...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 20 juni 17:03

  För ögonblicket försöker solen komma fram, hur länge räcker det?    Nu är jag urless på regnet, det skvätter på heeela tiden, med några minuters uppehåll. Jag är övertygad om att jorden har fått det som den behöver nu på ett bra tag. Ju...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards