oskmar

Alla inlägg den 1 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 1 mars 2020 16:52

 

I dag får Freja hälsa på här på bloggen. Jag har inte tagit några bilder idag...

 

 

 

I dag har jag inte ens sett skymten av solen, himlen har varit helt grå.

Inget snöfall under dagen trots molnen. Det var kall morron, men har under dagen varit omkring 6-7 minusgrader och lätt blåsväder.

Just nu är det 8,5 grader kallt och fortfarande gråa moln runt om. Det blåser ännu och känns kallare än vad termometern visar.

 

Det har varit en lugn dag, med endast två telefonsamtal, resten av dagen är det TV och radion som hållit mig sällskap.

 

Ingen skoterkörning på sjön i dag heller. Aldrig har det varit så tyst och lugnt på Bellvikssjön som den här vintern.

Är det faran för osäker is som håller dem borta från sjön, i så fall är det förståndigt handlat.

 

Mycket på radion och TV handlar det om coronaviruset och det förstår jag, det går inte att ta detta med en axelryckning.

I morse lyssnade jag på ekonomi- ekot på radion och det finns stora risker för företagen, flygresor, jobben och hur börsen sjunker oroväckande över världen.

 

Semesterresandet sjunker och det oroar så klart flygbolagen, men det kanske är en del nytta med det också. För miljöns skull och just nu smittspridningen länder emellan, det kommer med dem som är ute och flyger mellan länder.

Nu över 80 000 tusen smittade, döda, det har jag missat de sista siffrorna.

 

Nu fick jag veta, det är 2 900 döda hittills.

 

Just nu säger de på radion att, ekonomin har stagnerat i Italien nu. Det är en väldigt högljudd debatt där nu i politiken sägs det.

 

Nu för en liten stund sen kom det ett nytt besked om ytterligare en smittad i Sverige, alltså är det just nu 14 smittade, än så länge.

Det diskuteras just nu om att skicka barnen tillbaka till skolan i morron efter deras sportlov.

Ja, helt plötsligt har det blivit mycket att tänka på, som vi inte hade en aning om så sent som för ett par tre månader sedan.

Inget är sig likt längre, varken på det ena eller det andra hållet, man kan inte ta allt för givet är detta ett bevis för, tycker jag.

 

Dagens namn är: Albin och Elvira, grattis till er som bär de namnen!

 

Båda namnen har förekommit i Bellvik, Albin Korsén , född 1921 i Bellvik, son till Erik och Kristina Korsén. Även Albin blev boende i Stockholm, lämnade jordelivet för ett antal år sedan.

 

Elvira, det var min mors andra namn.

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards