oskmar

Alla inlägg den 2 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 2 mars 2020 16:54

 

Sånt väder önskar jag mig i morron. Men jag lär nog inte bli bönhörd den här gången heller som det verkar.

 

 

Ja, så var det kväll igen och fort går det!

Snöröjning på gång ute här nu och det behövs. Det har snöat och yrt snö sedan igårkväll, hela natten och hela dagen.

Jag hade ju sagt till att jag ville inte ha mera snö den här vintern. Men vädergudarna har ingen respekt för mig tydligen.

Jag ser inte holmarna på andra sidan sjön nu så det är ganska tätt mellan flingorna och stora lapphandskar är det som faller.

Just nu är det 8 minusgrader och blåst så det känns som dubbelt. Jag fryser än sedan jag var ute och pulade med snön på förmiddan. Men då är jag extra frusen också.

 

I dag har folkhälsomyndigheten och Transportstyrelsen bestämt att det blir inga flygresor till och från Iran på grund av coronaviruset, det är bra.

De säger att det finns inte det förtroendet för Iran när det gäller hur de handhar och informerar om corona. 

 

Nu har jag sett på en presskonferens som regeringen kallat till från ett möte med Krishanteringsrådet på eftermiddan. 

På presskonferensen informerade statsmininstern, inrikesminisern, social/sjukvårdsministern samt information från fyra olika myndigheter.

 

Mer än en gång förvånas jag över hur reportrar och programledare försöker vränga till det hela med sina frågor. I det här fallet, om regeringen gjorde detta i politiskt syfte?!!!

Kan man inte bara inse att det är nödvändigt med en information i denna gång?

 

Vi uppmanades bland annat från inrikesministern om att sovra i informationen på nätet där det även finns desinformation för att vilseleda.

Vi bör ta reda på källan för infon för att vara säker, det sprids en del felaktiga rykten, enligt inrikesministern.

 

(Ja, det borde gälla i många sammanhang och inte bara när det gäller corona, att söka källan alltså.)

 

I dag har ytterligare ett fall till rapporterats med coronasmitta, det är nu 15 kända fall i Sverige och stannar nog inte där, enligt experterna.

 

Dagens namn är: Ernst och Erna, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fortsättning på måndagens kväll, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards