oskmar

Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 5 mars 2020 16:53


 

Fortsätt! 

  

Härligt när solen äntligen kom fram!

 

(Hoppsan, det blev en extra tryckning och två gånger samma bild.)

 

 

Hej igen! Andra gången jag bloggar i dag, läs gårdagens blogg i kväll!

 

Idag har vi haft det lugnt med snöfall, skönt!

Det var 7 grader kallt i morse och singlade några snöflingor i luften till att börja med. Men det var så lite så det var överkomligt.

Men oj vad mycket nysnö det låg på backen!

Jag insåg genast att jag var tvungen att gå ut och skotta fram snön från huset- om det skulle komma nån traktor hit och skotta åt mig. 

Det blev en rejäl driva frampå gården. 

Jag gick in och gjorde bort veckostädningen och efter det kom Nils Gunnar hit och med traktorn och skottade.

Jag gick ut en gång till, flyttade undan bilen så jag fick det skottat också.

Sedan skottade jag från vedboden och resten tar jag i morron.

 

Just nu är det 11 grader kallt och en röd och vacker skymning i väster med röda moln på himlen.

 

Nu meddelades på TV att det för närvarande är 63 fall av coronasmittade i Sverige. Det är bland annat 28 nya fall i Stockholm.

Det tar sig sa mordbrännaren, tragisk nog.

Det konstateras att samtliga är de som varit ute på resa eller som har smittat andra sedan de kom hem.

Ja, det ska nog inte ropas några hej på ett bra tag ännu, det skulle vara bra om det gick att göra det, men det står nog i stjärnorna än så länge hur det ska sluta.

Till och med i "TRumps"USA" sprider smittan sig och det har utlysts krisläge, jag tror det var i Kalifornien, om jag inte hörde fel.

Trump sa ju i början att det hela var en bluff, men han fick bita i sura äpplet ganska snart den här gången.

 

I dag har Erdogan och Putin träffats och pratat vapenvila, men vad jag förstod så har de inte enats, än så länge.

Fy sjutton vilka galningar!

 

Dagens namn är: Tora och Tove, grattis till er som bär de namnen!

 

I Nybäcken fanns det en Kristina Dorotea Viktoria Rönnberg, kallades Tora av Dorotea, född Engström i Bellvik 1886. Tora var en liten snäll och go` tant. Den familjen som var de sista som gav upp sin hemby Nybäcken. Tora var gift med Jonas Petter Rönnberg, född i Nybäcken 1877.

 

Ha en fin fortsättning på torsdagens kväll, vi s och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards