oskmar

Alla inlägg den 6 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 6 mars 2020 16:50

 

Solsken och gnistande vit snö under dagen...

 

 

 

En dag med både sol och moln, men mest solsken. 

Det var sån grann himmel på morron, men det går så fort över till ändring den tiden så jag hann inte ta något foto.

Jag trodde det skulle bli blå himmel hela dagen, men det kom moln ganska snart och sedan har det varit blandat under dagen. Men härligt väder att vara ute i med 2-3 grader kallt och ingen blåst i dag.

Jag var ute och skottade det jag inte hann med i går occh blev förvånad när jag såg hur mycket som kommit. Det var ganska tjockt utanför museet och utanför ladugårdsdörren, men nu är det borta för den här gången.

Det var drygt 20 grader kallt i gårkväll redan vid niotiden och jag blev väldigt förvånad för det hade gått så fort att det ändrats.

I morse var det som mest nästan 24 grader kallt.

Just nu är det nästan molnfri himmel och en än så länge, en över halv och ganska blek måne, det beror ju på att det är fullt dagsljus ännu. Det är 8 grader kallt och solen har nyss krupit undan min åsyn och den färgar molnen som är i väster i rosa och röda färger. Såå vackert!

 

I morse fick jag ett besked som inte var glädjande och det har jag haft i mitt huvud hela dagen.

Jag kommer att hålla alla tummar jag har och försöka låna några extra, jag knäpper mina händer och hoppas på det bästa. 

Håll modet uppe och vi tror på att det ska gå bra!

 

Coronaviruset gör många oroliga och det förstår jag, det är nu över 100 fall hittills i  Sverige, vad jag hört nu på nyheterna. Det finns nu även smittade barn på en del skolor, det är "importerade" fall efter sportlovet i norra italien.

Det hade nog varit klokt att hålla sig till de svenska fjällen, det fanns hur mycket snö som helst och ingen coronasmitta där.

 

Nyss rapporterades om fem nya fall med coronamitta, sammanlagt 115 nu i Sverige.

Och nu en kvart senare säger de att det ökat till 126 nya fall. Fy!

 

Dagens namn är: Ebba och Ebbe, gratttis till er som bär de namnen!

 

Jag kommer så väl ihåg när Lennart och Kerstin hade fått sitt första barnbarn som döpts till  Ebba. Hur överlycklig och stolt Lennart var och självfallet var Kerstin lika glad och lycklig.

Men tyvärr, Lennart fick inte vara med Ebba så länge.

Men nog är det väl ändå tur att vi inte vet om tråkigheterna långt i förväg. Då hade inte Lennart orkat med att vara så glad över sitt första barnbarn.

Grattis från mig till Ebba, som har sin mormor nära sig i stort sett varenda dag i alla fall!

 

Ha det så gott på fredagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards