oskmar

Alla inlägg den 7 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 7 mars 2020 18:42

 

Det är roligare och godare när men är mer än en som äter...

 

 

Vilken solig och vacker dag det varit!

Klar himmel och en strålande sol, det vill vi ha många av nu framöver, det har varit perfekt väder i dag.

Just nu är det 7,5 minusgrader, klar himmel och en nästan helrund måne. Kan man önska mer än så?

Ja, det räcker för mig i alla fall.

 

I dag har jag haft sällskap från klockan elva och till för en kvart sedan, av Maria.

Hon hade en ensamhelg för Larsa jobbar och kommer hem på måndag. Hon föreslog att vi skulle ha ett "miniknytkalas" och laga mat och äta tllsammans igen som vi gjorde för några helger sedan.

Hon hade med sig älgkött och gjorde varmrätten, som hette glöggälg och jag gjorde efterrätten.

 

Nils Gunnar och Michael hade varit ute och kört skoter och Nils Gunnar stannade och kom in så han åt med oss också.

Jag försökte bjuda Michael, men han skulle till Hoting och tackade nej.

 

Maria och jag har pratat så taket nästan lyft ibland. Ibland har tårarna stigit i ögonen och ibland har vi skrattat gott åt våra egna skämt.

Med andra ord, vi har varit som á Johan Daniels Stina, skrattat och gråtit om vart annat. Johan Daniels Stina bodde i Backsvedjan för länge sedan och har funnits på riktigt.

Tack för idag Maria! Och vi har ju redan bestämt att vi ska göra oss en gemensam mathelg till framöver, det ser jag fram emot. Med gemensamma krafter kan jag klara av det också och när är så litet sällskap som två till tre personer.

Förr om åren då klarade jag betydligt större sällskap, på egen hand, men det var då

det. Tiderna förändras och jag med, tydligen.

 

Coronasmittades antal i Sverige har nu ökat till 161, de flesta i Stockholm.

Inte bra alls.

 

Dagens namn är: Camilla, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på lördagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards