oskmar

Alla inlägg den 8 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 8 mars 2020 16:56

 

Jag har inte tagit några bilder i dag, det får bli en från en solig dag istället.

 

 

 

I dag har jag inte ens sett skymten av solsken.

Det kom i stället några snöskurar på morron, men det gick över från ett par minusgrader till plusgrader, så det snöfallet ser jag inget av nu. Bra det!

Det har varit ett par till tre plusgrader hela dagen, snöfallet försvann tidigt på dagen och det har varit skönt väder ute.

Just nu är det 2,5 plusgrader och mörk blå/grå himmel.

 

Plötsligt så händer det!

Jag trodde inte att det skulle komma någon alls i dag, men då trodde jag fel.

Först kom Ann Cathrine och Jan Peter, sedan kom Anders och Nils Gunnar.

Det har varit takskottning här, Jan Peter och Ann Cathrine började, Ann Cathrine på backen och Jan Peter från traktorskopan och taken.

Sedan kom Nils Gunnar och skötte spakarna i traktorn, lyfte och sänkte skopan så att

Jan Peter skulle nå hela taket.

Det är verandataket på museet och bagarstugetaket som de skottat. De andra klarar sig väl hoppas jag, en del har det ju självrasat från.

Men, så mycket snö som det var på dem och svårskottat med flera lager is mellan varje lager snö. Men nu är det gjort för den här gången.

 

Ann Cathrine var en sväng på Näsudden och skottade från deras stuga och hon hoppas på finväder så att de kan vara det där när hon har lediga helger.

De fikade och alla pratade på ett tag innan de åkte hem var och en till sitt.

Och nu är det bara jag och skrömta kvar.

 

Så mycket mera har det inte hänt den här dagen.

Jo, jag har pratat med Gunnel, ett ganska långt samtal tills snöskottarna kom in och beställde fika.

 

Jag har inte ens behövt hämta ved i dag, det har varit så nära en vilodag det kan vara.

Men det är ju det söndagen är till för påstås det.

 

Dagens namn är: Siv och Saga, grattis till er som bär dessa namn!

 

Jag hade en klasskamrat som hette Siv, så det namnet har förekommit i Bellvik.

Det är bara jag kvar av den klassen nu, alla de andra har lämnat jordens vandring.

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards