oskmar

Alla inlägg den 15 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 15 mars 2020 17:00

 

Gryningen var det inget fel på.

Det här är inte dagens bild, jag lånar den av mig själv från ett tidigare tillfälle. Har inte fotat något i dag...  

 

 

Det började väldigt bra med klar himmel tidigt i morse, men redan vid nio tiden började himlen förmörkas. 

Det har varit helgrå himmel precis hela dagen och blåst kallt.

Just nu är det 1 plusgrad och plusgrader har det varit hela dagen.

 

Är det inte det ena så är det det andra.

Igår var det telefonen som krånglade. Telefonen fick jag fixad i gårkväll, tack vare Gunnel, Jan Peter och Laila.

Och tack vare Malin hör jag den också nu, fick ett tips av henne som visade sig att hon var inne på rätt väg. Jag trodde att jag höll på att bli stendöv och tyckte att det gick väldigt snabbt, bara på ett par månader. Nu är det slut med att bära telefonen i fickan!

Ännu värre var det idag, från mitten på dagen blev jag strömlös, inte helt men en fas var borta.

Där ingick värmepumpen, vattenpumpen i brunnen och lyset lite här och där. Och utan vatten då är man ganska ställd, jag har suttit som en saltstod halva dagen och löst korsord. Även det kan det bli för mycket av när jag får halva dagen för den sysslan.

 

Vi började med att kolla alla säkringar och de var hela. Anders var hem efter en strömsökare, eller vad det heter och upptäckte att det var transformatorfel.

Han var dit ockh kollade transformatorn som står en bit inpå grannens fastighet och såg att kabeln var skadad.

Han kom in och försökte ringa EON, men det var inte lätt att nå dem på söndag, ingen hänvisning till var jouren fanns ens. Dåligt!

Det var ju tur att Laila och Anders visste om en i Hoting som jobbade åt EON.

Laila ringde honom och det visade sig att det var han som hade jour.

 

Det hade varit en lastbil här och hämtat ett lass med ved inne på  grannens fastighet och han hade åsamkat det hela med lyftkranen.

Men väldigt dåligt gjort att han inte kom och talade om vad han ställt till med och felanmälde det hela, utan bara sticker. Fy!

Nu är det åtgjärdat i alla fall! Två reparatörer har varit här, en från Hoting och en från Backe.

 

Jag såg bilder från Arlanda på förmiddan och där var det öde i dag!

Ja, detta har ställt mycket rätt upp och ner helt klart.

Ja, gissa vad jag menar, jag vill inte skriva ordet snart?

Inom idrotten har det blivit upp och ner också, spela utan publik är nog inte så kul så därför har en del sagt att de skjuter på det hela.

Ekonomiskt är det rena katastrofen på många håll.

Frågan är hur länge det ska hålla på viruseländet, jag hörde i morse någon expert som trodde att 60 % av svenskarna kunde drabbas.

Att det ska finnas ett säkert vaccin inom några månader det var rena sagan, det kunde ta ett år eller två.

Det är bara att hoppas på att folk tar det på allvar och är försiktig.

 

Dagens namn är: Kristoffer och Christel, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards