oskmar

Alla inlägg den 24 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 24 mars 2020 18:36

 

Äh, de blev inge bra. Men nu ska de i frysen i alla fall...



Himlen har för det mesta varit grå, men enstaka gånger har solen visat sig.

Det har varit plusgrader hela dagen och det känns som att det våras, men det är ju för tidigt.

Just nu är det 3,6 plusgrader och himlen är mörkt blå/grå.


Jag har haft krångel för att komma in och skriva, jag vet inte vad som hänt. Och vet ju inte om det här fungerar, det får jag se. Jag vet inte ens hur jag kom in här och jag känner inte igen mig heller. Jag provar i alla fall.


I dag har jag bakat bullar och inte så mycket mera. Jag har bakat påskbullarna, men jag får väl äta upp dem själv som förhållandena nu ser ut. Jag fikar ju själv nu varenda dag, lite tråkigt men vad göra. Jag lyder order och gör som de uppmanar oss i dessa tider.


Ikväll har vi fått veta att det är inte bara äldre som ligger i respirator i Sverige.

De har nu berättat att det till och med är en 21- åring är allvarligt sjuk och ligger i respirator.

Dessutom vet vi nu att rökare klarar sig sämre för viruset och att bli allvarligt sjuka än ickerökare. Kanske värt att ta sig en funderare på att avsluta sitt rökande- inte bara fundera utan sluta. Det är fler män än kvinnor som insjuknar och blir allvarligt sjuk.

Inget att rycka på axlarna åt alltså!


Eftersom inte datorn verkar fungera som den ska så blir jag lite orolig om jag ska kunna betala räkningarna som jag planerat göra i morronbitti.

Jag har försökt ringa Michael för hjälp men jag får inget svar. Va fasen har det hänt med datorn?

Jag slutar här för att kolla om det här fungerar i alla fall och för att se om jag kan komma in på banken, den rätta vägen.


Dagens namn är: Gabriel och Rafael, grattis till er som heter så!


Ha en bra fortsättning på tisdagskvällen, vi ses!




Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards