oskmar

Alla inlägg den 27 mars 2020

Av Elsa Mårtenzon - 27 mars 2020 16:43

 

Inte mycket moln vid fyratiden, men nu har det fyllts på igen...

 

 

I morse var det solsken och vacker himmel, men under dagen har molnen dominerat, till sena eftermiddan.

Det har varit 7-8 plusgrader i dag.

Just nu är det 5,5 plusgrader och mycket av himlen är nu blå och därmed solsken.

 

En timme senare är det 3,8 plusgrader och mycket mera moln därovan.

 

Det är nu ganska omöjligt att röra sig ute, det är blank is och blött. Jag använder broddskor och har ändå sparken som en säkerhet för att inte dratta omkull på en blöt is.

 

Jag har inte ansträngt mig nämnvärt i dag heller, men det nödvändigaste ser jag ju till att sköta.

Jag har haft min våffeldag för mig själv under dagen, en dag senare än den rätta. Det hade nog inte blivit någon alls men jag hade för mycket grädde hemma och behövde använda upp den innan datumet gick ut.

 

Jag har bland annat tittat på två presskonferenser i dag, både med regeringen och folkhälsomyndigheten. Det har kommit nya riktlinjer om antal människor som får samlas, från 500 personer och ner till 50 personer. Det är bra!

 

I USA och i Brasilien är det andra bestämmelser som gäller.

Trump tycker att inför påsken ska kyrkorna fyllas med folk, bland annat. Han går som vanligt över alla gränser och han ska vara ledare för världens största land.

Det är nu det land som gått om Kina när det gäller smittade och döda.

 

Bolsonaro i Brasilien är heller inte riktigt navlad, men där opponerar sig Brasilens folk i alla fall.

 

Annat ljud i skällan har Boris Johnson i England. Han har testats positiv för coronasmittan i dag och håller sig nu hemma. 

Han har dessutom insett att det är allvar det här.

Det har inte Trump och Bolsonaro, de har nog inte förmågan till det.

 

Jag hade bestämt mig för att inte nämna corona i dag, men hur kan man låta bli?

 

Många företag och affärer har drabbats nu, Men inte de som säljer toapapper och alkohol. Systemet säljer som aldrig för.

Tydligen ökar efterfrågan på dessa varor på grund av covid-19 eller nya coronan. 

Vad kan det bero på?!

 

Dagens namn är: Rudolf och Ralf, grattis till er som heter så;

 

I Bellvik har namnet Rudolf förekommit. Det var Rudolf Östlund, född 1906 i Bellvik, han lämnade jordelivet 1973.

 

Ha en fin fortsättning på fredagskvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards