oskmar

Alla inlägg den 4 maj 2020

Av Elsa Mårtenzon - 4 maj 2020 16:42

 

Det blir mer och mer barmark, faktiskt- men kallblå´sn är inte så kul...

 

 

En dag med omväxlande himmel och friskt blåsväder.

Solen har fått visa sig ganska ofta, men korta stunder åt gången. Snöflingor har fladdrat loss ibland, men glest mellan dem, när jag satt i bilen utanför OK kom det en liten hagelskur också, ombyte förnöjer heter det ju.

Det har åtminstone varit plusgrader både under natten och dagen.

Just nu är det 7,5 plusgrader och solsken då och då mellan molnen.

Nu skulle inte jag ha något emot att det blev lite sol och värme. Men när jag tittar på YR:s väder verkar det inte bli så.

 

I dag har jag växlat från vinterdäck till sommardäck på OK i Dorotea. Såå bekvämt det blev när jag kom på att jag kunde köra bilen dit och sitta inne och vänta på att det blev klart, tredje året nu.

Det tog tre kvart och då bytte han vindrutetorkare också.

Däcken får man upptvättade samt betala 300 hundra kronor för att hyra in dem tills nästa gång.

Jag behöver inte alls hantera dem själv, så bekvämt och bra!

 

Jag tror att de som skall sköta vägen hit, har glömt att det finns en allmän väg till Bellvik också. Den är vedervärdigt usel! Usch!

 

Nyss fick jag veta på nyheterna, att sedan i mars är det 22 000 arbetslösa inskrivna på arbetsförmedlingen. 

Så fort har det gått alltså och det är nog inte slut ännu.

Ja, vem kunde tro något dyligt förra året den här tiden? Då var nog de flesta av oss ganska bekymmerslösa och trodde nog inte att det skulle härja en stor kris över hela världen detta år.

Vi får verkligen hoppas på att forskarna gör framgångar när det gäller att stoppa viruset - med ett säkert vaccin och inte något som stressats fram för att vara först.


 

Det är ju Trumps strategi att det ska gå snabbt och helst ska väl han kunna

ta åt sig äran! Kanske kan han tänka sig ett vaccin av klorin?!!!  

 

Dagens namn är: Monika och Mona, grattis till er som heter så!

Grattis till Monica som bor i Bellvik!

Och grattis till Mona i Svanabyn, som brukar läsa min blogg och ibland går in med en kommentar, vilket uppskattas!

 

Ha en fortsatt bra måndagskväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards